Geogebra ile öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, dinamik geometri yazılımı GeoGebra'nın öğrencilerin matematik derslerindeki akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 7. sınıf matematik dersi `Dörtgesel Bölgelerin Alan`, `Çemberin ve Çember Parçasının Uzunluğu` ve `Dairenin ve Daire Diliminin Alanı` konuları, GeoGebra ile hazırlanmış taslaklar yardımıyla işlenmiştir.2012-2013 eğitim-öğretim yılı 2. dönemi yapılan bu araştırma yarı deneysel bir çalışmadır. Bu araştırmanın örneklemini, Kastamonu ili İnebolu ilçesi Mehmet Bülent Özyürük Ortaokulu 7. sınıfta öğrenim görmekte olan, deney grubundan 19 ve kontrol grubundan 23 olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma haftada 4 ders saat olmak üzere toplam 12 saat sürmüştür. Bu çalışmada gruplara, araştırmacı tarafından geliştirilmiş 28 maddelik başarı testi ve geometriye yönelik tutum testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışma süresince deney grubundaki öğrenciler GeoGebra ile hazırlanmış taslaklar yardımı ile öğrenim görürken, kontrol grubu öğrencileri aynı konuları yapılandırmacı öğretim ortamında işlemeye devam etmişlerdir.Araştırmada toplanan veriler `Başarı Testi` ve `Geometriye Yönelik Bir Tutum Ölçeği` ile elde edilmiştir. Veri toplama araçları deney ve kontrol gruplarına eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre, deney ve kontrol gruplarına uygulanan yöntemlerin her ikisinin de öğrenci başarısını artırdığı, ancak gözlenen bu artışın bilgisayar destekli öğretim gören deney grubu lehine daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca gruplardaki öğrencilerin geometriye yönelik tutum ölçeği sonuçları değerlendirildiğinde, GeoGebra programı kullanan deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate the effect of using dynamic geometry software GeoGebra in learning mathematics on students' academic achievement and attitudes towards geometry. For this purpose, `Quadrilaterals Area Of The Region`, `The Length Of The Circle And Arch Circle ` and ` The Area Of The Circle And Sector ` issues of 7th grade mathematic lesson are treated with the help of the draft prepared by GeoGebra.This quasi-experimental study was conducted in the 2012-2013 academic year. The samples of this study were students of Mehmet Bülent Özyürek Middle School in İnebolu who were studying in the classroom 7th grate. The experimental and controls groups contained 19 and 23 students, respectively.The research took 12 lessons for a total of 4 lessons per week. 28-item achievement test developed by the researcher and the attitudes towards geometry test were applied the pre-test and post-test. During the study, students in the experimental group have gained GeoGebra worksheets prepared with the help of sketches and computer-aided learning and the students in the control group have studied current constructivist learning environment.The data collected in the study was obtained `Achievement Test` and `Towards a Geometry Attitude Scale`. Data collection tools were applied at the same time experimental and control groups. According to the results of the study, the methods applied in both the experimental and control groups increase student achievement, but this increase is observed to be more in favor of computer-assisted instruction which concluded that the experimental group.We also evaluated the results of groups of pupils attitude scale geometry, using GeoGebra program in favor of the experimental group was found to be a statistically significant difference.
Collections