Ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersi madde ve ısı ünitesinin öğretilmesinde model kullanımının başarıya ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 6. sınıf fen ve teknoloji dersi `madde ve ısı` ünitesinin öğretiminde, model kullanımının öğrencilerin başarısına ve kalıcılığa etkisi 2005 fen ve teknoloji programı ile karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma için; Kastamonu ili 23 Ağustos Ortaokulu 6. sınıflarından biri kontrol, diğeri ise deney grubu olmak üzere iki şube rasgele seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak madde ve ısı ünitesi ile ilgili 30 soruluk bir başarı testi kullanılmıştır. 4 hafta boyunca, kontrol grubundaki öğrencilere madde ve ısı ünitesi 2005 fen ve teknoloji programına göre işlenirken, deney grubu öğrencilerine ise aynı ünite modellerle desteklenerek işlenmiştir. Grupların bilgi bakımından denkliğini ölçmek için hazırlanan başarı testi ön-test olarak uygulanmıştır. Uygulama bittikten sonra, her iki grubun başarılarını ölçmek için, aynı test son-test olarak uygulanmıştır. Son olarak ta, öğrenilen bilgilerin ne kadarının hatırlandığını ölçmek için, 4 hafta sonra aynı test kalıcılık başarı testi olarak uygulanmış ve elde edilen veriler, SPSS 17 istatistik paket programı ile analiz edilerek ve verilerin değerlendirilmesinde t-testi kullanılmıştır. Nicel verilerden oluşan bu çalışmada elde edilen verilerin analizi sonucunda; model kullanılarak derslerin işlendiği deney grubunun başarısı, 2005 fen ve teknoloji programına göre derslerin işlendiği kontrol grubunun başarısı arasında, deney grubunun lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Ayrıca, uygulama bittikten 4 hafta sonra uygulanan kalıcılık testi sonuçlarına göre; deney grubundaki öğrencilerin öğrendiklerini hatırlama oranı, kontrol gurubundaki öğrencilere göre daha fazladır. Bu araştırmada elde edilen veriler ışığında; ortaokul 6. sınıf öğrencilerine madde ve ısı ünitesinin öğretiminde model kullanımının başarıyı artırdığı ve öğrenilen bilgilerin daha uzun süre hafızada kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it has been investigated the effects of using models on students' achievement and continuance comparing with Science and Technology curriculum in 2005 in teaching `Matter and Heat` unit in Science and Technology Teaching for 6th grade students. For this research, two classes were randomly selected from 6th grade students as one of them was control group while the other one was the experimental group at 23 Ağustos Secondary School in Kastamonu Province.As a means of collecting data, an achievement test, which consisted of thirty questions about `Matter and Heat` unit, was used. During four weeks, `Matter and Heat` unit was taught to the students in the control group according to the Science and Technology curriculum in 2005 while the same unit was taught to the students in the experimental group with models. The achievement test prepared to measure the equivalence of the groups in terms of knowledge was administered as a pre-test. After the application finished, the same test was administered as a post-test to measure the success of both groups. After four weeks the application finished, the same test was administered as a continuance achievement test to measure what students recall. The data obtained from this application was analyzed with SPSS 17 statistical package programme and t-test was used for evaluating of the data.After the results of the analysis of the quantitative data obtained from this study, it has been found out that in favor of the experimental group, there is a significant difference between the success of the experimental group which has been taught the lessons with models and the success of the control group which has been taught the lessons according to the Science and Technology curriculum in 2005.Furthermore, according to the outcome of the continuance test which was administered after four weeks the application finished, the rate of recalling what students learned in the experimental group is more than the students' in the control group.In the light of the data obtained from this study, it has been found out that using models in teaching `Matter and Heat` unit in Science Teaching for 6th grades increases the students' achievement and provides remaining what students learned in their memory for a long time.
Collections