Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel kimya-II laboratuvar dersi etkinliklerinin yapılandırmacı laboratuvar yaklaşımına ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı laboratuvar yaklaşımına ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak bir Genel Kimya II laboratuvar dersi için bir deney föyü geliştirmek ve hazırlanan etkinliklerin öğrenci başarısı üzerine etkisini belirleyebilmektir. Ayrıca, etkinliklerin uygulanması sırasında karşılaşılan ve uygulamadaki verimliliği etkileyebilecek olası güçlükler belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören 69 öğrenci ile yürütülmüştür. Genel Kimya-II Laboratuvar dersleri 10 hafta boyunca 36 kişilik deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma uygun ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak geliştirilen etkinlikler ile 33 kişilik kontrol grubunda ise konu ile ilgili bilgilerin büyük bir kısmının verildiği, bilimsel süreçler açısından yetersiz ve bilgiyi doğrulama amaçlı olarak hazırlanmış ve tüm uygulama basamaklarının belirtilmiş olduğu etkinlikler ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Genel Kimya Laboratuvarı Başarı Testi aracılığıyla toplanmıştır. Hazırlanan başarı testi öğrencilere, deney öncesi ve sonrası `ön test – son test` olarak uygulanmış ve elde edilen nicel veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, etkinliklerin bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlar açısından geliştirildiği, bu etkinliklerin uygulanabilir olduğu ve deney ile kontrol grupları arasında akademik başarı açısından, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. The purpose of this study is to develop a laboratory guide including experimental activities based on constructivist approach and science process skills for Generel Chemistry Laboratory course and examine the effects of the activities on students' laboratory achievement. Moreover, difficulties, that may be faced through the activities, have been tried to examined.The research has been administered as quasi-experimental design with pre-post test control groups. A total of 69 first grade students in the Elementary Science Education department of Kastamonu University were participated in the study. General Chemistry II Laboratory course have continued with 36 students on experimental group who made experimental activities based on constructivist approach and science process skills while 33 students in control group have done activities in a style of information verification with a cook book designed laboratory guide. Research data were collected with the General Chemistry Laboratory Achievement Test developed by the researcher. The achievement test was administered to control and experimental groups before and after the treatment as pre-post test and quantitative data was analyzed with SPSS statistics software. The results of the study showed that developed laboratory activities are capable of enhancing science process skills. Moreover it is identified that the activities are applicable and there exist a significant difference about academic achievement between experimental group and control group if favor of experimental group.
Collections