Rn uzayındaki temel topolojik kavramların öğretiminde Geogebra Programının kullanılmasının etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Rn uzayındaki temel topolojik kavramlar ve bu kavramların bilgisayar destekli öğretiminde GeoGebra kullanılmasının etkisinin incelenmesi üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Kastamonu Üniversitesi'nin 20152016 eğitim-öğretim yılında İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2.sınıfına kayıtlı 40 öğrenci ile deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Bu 40 öğrenciye, araştırma öncesinde araştırmacı ve alanında uzman üç öğretim üyesi tarafından hazırlanan hazır bulunuşluk testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının belirlenmesi için öğrencilerin hazır bulunuşluk testinden aldıkları puanlara göre sıralama yapılmıştır. Gruplar arası heterojenliğin sağlanabilmesi için elde edilen sıralamaya göre ikili gruplar belirlenmiş ve her ikiliden bir öğrenci yansız olarak deney grubuna diğeri ise kontrol grubuna atanmıştır. Araştırma öncesinde grupların başarı bakımından denk oldukları saptanmıştır. Ardından hem kontrol grubuna hem de deney grubuna çalışma başlamadan önce uzman üç öğretim üyesi tarafından hazırlanan topolojik kavramlar başarı testi ön test olarak uygulanmıştır. Araştırma sürecinde eş zamanlı olarak aynı öğretim üyesi tarafından her iki gruba da geleneksel öğretim ve bilgisayar destekli öğretim yapılmıştır. Kontrol grubunda kullanılan geleneksel öğretimde tanım, teorem ve ispat sırası izlenmiştir. Deney grubunda ise topolojik kavramlar öğretimi bilgisayar destekli olarak gerçekleştirilmiştir. 12 ders saati süren ders anlatımlarının sonrasında son test uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler uygun parametrik istatistik testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, uygulama öncesi başarısı denk olan deney ve kontrol grubundaki öğretmen adaylarından, deney grubunda yer alan öğretmen adayları GeoGebra destekli öğretim yapılan uygulama sonrası, kontrol grubunda yer alan öğretmen adaylarına göre uygulanan testte farklı sonuçlar elde edilmiştir. Ayrıca deney grubunda yer alan öğretmen adaylarının topolojik kavramlara ilişkin bakış açılarına GeoGebra destekli öğretim yaklaşımının genel olarak olumlu yönde katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, a research was made on the investigation of the effect of using Geo Gebra in computer-aided teaching of basic topological concepts in Rn space. For this purpose, in 2015-2016 academic year an experimental study was carried out with 40 second year students registered of the Department of Elemantary Mathematics Teaching in Kastamonu University. These 40 students were subjected to the readiness test prepared by the researcher and three specialists in the field before the research. In order to determine the experimental and control groups, the students were ranked according to their scores from the readiness test. To ensure heterogeneity binary groups are specified, and one of them was assigned to the experimental group, the other was assigned to the control group impartially. Before the research, It was confirmed that the groups are equivalent to each other in terms of success.Afterwards, the topological concepts achievement test prepared by the three academicians who are experts in the field, was applied as a pre-test. In the research process, traditional teaching and computer-assisted teaching were carried out simultaneously by the same lecturer in both groups. In the control group that traditional teaching used the sequence of the definition, theorem, proof was followed. In the experimental group, teaching of topological concepts was performed Computer-aided. A final test was applied after 12 lecture hours. The quantitative data obtained were analyzed by appropriate parametric statistical tests. According to the findings of the research, pre-implementation from teacher candidates equivalent to success in the experimental and control group, After the GeoGebra supported teaching implementation Teacher candidates in the experimental group obtained different results in the test applied according to the teacher candidates in the control group. In addition, the candidate teachers in the experimental group have overall positive contribution GeoGebra supported teaching approach to the point of view of topological concepts.
Collections