İşbirlikli öğrenme yöntemlerinden JİGSAW Tekniğinin 7. sınıf dörtgenler konusunda etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı yedinci sınıfların matematik dersi `Dörtgenler` konusunu işbirlikli öğrenme yönteminin Jigsaw tekniği ile öğrenmesiyle geleneksel öğretim yöntemiyle öğrenmesinin akademik başarı ve bilginin kalıcılığında bir fark oluşturup oluşturmayacağını belirlemektir. Ayrıca Jigsaw tekniği ile öğrenim gören öğrencilerin bu teknik hakkındaki görüşlerinin neler olacağı araştırmanın diğer bir hedefidir. Bu çalışma 2015-2016 eğitim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kastamonu ili Taşköprü ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören iki 7. sınıfta bir hafta süre ile yürütülmüştür. Çalışmanın örnekleminde 50 öğrenci bulunmaktadır. Jigsaw tekniğinin uygulandığı deney grubu 14 kız, 11 erkek öğrenci olmak üzere toplam 25 öğrenciden, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu ise 12 kız, 13 erkek öğrenci olmak üzere toplam 25 öğrenciden oluşmaktadır. Grupların denkliğini sağlamak için öğrencilerin dörder adet matematik yazılısına bakılmıştır.Bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri birarada kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında son test kontrol gruplu seçkisiz deneysel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin akademik başarısını ve bilgilerin kalıcılığını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli matematik başarı testi hem son test hem de yedi hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Deney grubu öğrencilerinin işbirlikli öğrenme hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemek için öğrencilerin açık uçlu sorulardan oluşan araştırma soruları formunu doldurmaları sağlanmıştır.Nicel verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi ve nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular şunlardır: 1.Deney ve kontrol gruplarının matematik başarı testleri arasındaki fark deney grubu lehine anlamlıdır2.Deney ve kontrol gruplarının kalıcılık puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. 3. Öğrenci kompozisyonları incelendiğinde en çok karşılaşılan olumlu görüş, grup çalışmasının eğlenceli olduğudur. Öğrencilerinin çoğu birbirlerinin eksiklerini kapattıklarını ve birbirlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Farklı fikirleri tartışarak öğrendik görüşü de önemli ölçüde dile getirilmiştir.Olumsuz görüş olarak görevi yerine getirmeyenler ve çalışmaya verimli olarak katılmayanlardan bahsedilmektedir. Diğer en çok görülen olumsuz görüş ise takım başarısını kötü etkileyebileceği düşüncesiyle oluşan sınav kaygısıdır. Deney grubunda bulunan yirmi bir öğrenci grup çalışmasının faydalı olduğunu belirtmiştir. On beş öğrenci ise grup çalışmasını dersi öğretmenin anlatmasına tercih etmektedir. The aim of this research is to state if there is any difference, in terms of academic success and persistent learning, in 7th grade Maths class students' learning `the quadrangels` with Jigsaw technique of cooperative learning or traditional methods. Another aim of the research is to see what the students' opinions on the Jigsaw technique. This study was conducted for a seven-week period in a middle school in Taşköprü, Kastamonu level by in 2015-2016 academic year. Sample group is formed of 50 students. The first group, implemented Jigsaw, is a group of 14 female and 11 male students. The control group, implemented traditional methods, is a group of 12 female and 13 male students. It was decided that students are at an equal examining their four Maths exams.In this study, both qualitative and quantitative research methods were used. In qualitative part, posttest control group random experimental method was used. In quantitative part, content analysis was implemented. To measure students' success and persistency of their knowledge, a multiple-choice maths test was conducted as a posttest and, after 7 weeks, a retention test. To reveal experimental group students' opinions on cooperative learning, they were asked for filling an open-ended-question form. Independent groups were applied t test in the analysis of quantitative data, and content analysis in the analysis of qualitative data. As a result of the analysis of the data, the findings are:1- The difference between the grades of Math success test of the control group and the experimental group is meaningful on behalf of the experimental group.2- There is no significant difference between the permanence points of the control group and the experimental group.3- When student compositions are examined, what is the most encountered opinion is that group work is entertaining. Most of the students have stated that they make up for each other and they help each other in group work. The idea that they have learnt by discussing different views is also significantly indicated.As an adverse opinion, it has been stated that there are some students who do not do their share of the task and who do not take part in the task voluminously. Another most common adverse opinion is the test anxiety which occurs with the anxiety of affecting the team work negatively. Twenty one students in the experimental group have stated that they have found the team work beneficial. Fifteen students in the experimental group prefer group work to the teacher's lecture.
Collections