Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük yaşamlarına aktarma düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 8. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Canlılar ve Enerji İlişkileri` ünitesinin fen bilimleri dersinde öğrenilen kavramların günlük yaşama uygulama düzeyleri, öğrenilen bilgilerin günlük yaşama aktarabilme düzeyleri ile fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma için; devlet ortaokulu 8. sınıflarından iki şube seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi 32 soruluk akademik başarı testi, 22 maddeden oluşan fen bilgisi tutum ölçeği ve 10 maddeden oluşan günlük yaşama aktarım testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda günlük yaşama aktarım düzeyleri incelendiğinde öğrencilerin sadece % 14,41'i doğru bir şekilde aktarım gerçekleştirdiği, % 10,88'i yanlış cevap verdiği, % 32,94'ü konu ilişkisiz, % 4,41'i açıklama ilişkisiz, % 9,70 açıklama yanlış, % 27,64'ü ise açıklamayı eksik yaptığı sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca canlılar ve enerji ilişkileri başarı testi ile günlük yaşama aktarım testi ve fen bilimleri tutum ölçeği arasındaki korelasyon incelendiğinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. In this study, the effects of the concepts learned during the 8th grade Science and Technology course on Living and Energy Relations in unit on the daily life practice, the transfer of knowledge to daily life and the attitudes towards science course were investigated. For research; two branches from 8th grade of state secondary school were selected. As a means of collecting data, the organisms and the energy relations unit consisted of a 32-item academic achievement test, a 22-item science attitude scale and a 10-item daily life transfer test.As a result of the research, only 14.41% of the students were transferred correctly, 10.88% of them answered incorrectly, 32.94% of them were unrelated, 4.41% of the students were unrelated, It was concluded that 9,70 explanations were wrong and 27,64% of the explanations were incomplete.When the correlation between life forms and energy relations achievement test and daily life transfer test and science attitude scale were examined, a significant positive correlation was found.
Collections