Çevrimiçi kavram haritalarının fen bilgisi dersindeki başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde çevrimiçi kavram haritalarının kâğıt-kalem temelli kavram haritalarına göre öğrenci başarısını ve kalıcılığını ne düzeyde etkilediğini ve çevrimiçi kavram haritaları hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma ortaokul yedinci sınıf kütle ağırlık konusunun 7.2.1.1, 7.2.1.2, 7.2.2.1 ve 7.2.2.2 (Ek:3), kazanımlarını kapsayacak biçimde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 28 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol grubuna (14 öğrenci) kağıt-kalem temelli kavram haritaları öğretim metoduyla, deney grubuna (14 öğrenci) ise çevrimçi kavram haritaları öğretim metoduyla 3 hafta (12 saat) süreyle eğitim verilmiştir. Çalışmada yarı deneysel model kullanılmış olup ön-test son-test uygulamasına yer verilmiştir. Çalışma kapsamında kütle-ağırlık konusuyla ilgili kazanımları içeren, 24 sorudan oluşan ve güvenirliği (KR-21=0.695) olan bir başarı testi geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilere başarılarını ölçmek amacıyla deneysel işlem öncesi ön-test ve sonrasında son-test uygulanmıştır. Kalıcılığı belirlemek için 45 gün sonra kalıcılık testi uygulanıp elde edilen veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında kullanılan çevrimiçi kavram haritaları Captivate eğitsel yazılım programı kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular neticesinde `kütle-ağırlık` konusunun öğretilmesinde çevrimiçi kavram haritalarının kağıt-kalem temelli kavram haritalarına göre akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra çevrimiçi kavram haritalarının son-test puanlarına %74'luk anlamlı ve büyük bir etkisi söz konusudur. Ayrıca çevrimiçi kavram haritaları öğrencilerin dikkatini çekerek eğlenceli ve daha verimli bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. Bu nedenle başarıyı arttırmak için bilgisayar destekli eğitim-öğretim uygulamalarına daha çok yer verilmesi gerektiği söylenebilir. Bunun yanında çevrimiçi kavram haritalarının başarıyı ve kalıcılığı artırdığı, kavram yanılgısına neden olan kavramların daha ayırt edici şekilde öğrenilmesini kolaylaştırdığı söylenebilir. Bu sonuçlara göre çevrimiçi kavram haritalarının mümkün olan her alanda geliştirilmesi ve kullanılması öğretimi desteklemede büyük önem arz etmektedir. The aim of this study is to examine how the online concept mapping in science courses affetct student achievement and permanence according to classical concept mapping and also to find out the opinions of the students about computer-assisted concept mapping. Besides, development The study was conducted to include gains of 7.2.1.1, 7.2.1.2, 7.2.2.1, and 7.2.2.2 (additional:3) of the seventh-grade mass weighting. Literature search has been done in order to have information about previous studies before starting to work. Sample of the workshop Kastamonu middle school was built on the basis of a control group of 14 people consisting of 14 students and a control group of 28 students who continued education In the study, while the control group (14 students) was trained with classical conscept mapping teaching method, on the other hand, the experimental group (14 students) was given aducation by using the online concept mapping method for 3 weeks. Within the scope of the study, an achievement test with reliability (KR-21 = 0.695) consisting of 24 questions about acquisition no: 7.2.1.1, 7.2.1.2, 7.2.2.1, 7.2.2.2 was developed. Prior knowledge of the students who have been pre-tested before starting work is measured. At the end of the study, the effect on the students who had the same test again was observed. After 45 days, the retentivity test was performed to determine retention and the obtained data were evaluated. The online concept maps used in the study were prepared using the Captivate educational software program. In addition, a questionnaire was applied to the students applying the online concept map after this application and its application to determine their opinions about this method. Statistical processing has been done to see if our test is useful. Usefulness of our test after statistical processing made 0,695. As a result of the findings of the study, it can be said that online or computer-aided concept mapping has more effect on academic achievement and permanence on teaching `mass-weight` than the classical concept mapping. In addition, online concept mapping has a significant and major impact on the post-test scores of 74%. According to these results, the development and use of online concept mapping in every field are of great importance in supporting teaching.
Collections