Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin `madde ve ısı` ünitesi başarılarına ve karar verme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin ünite başarılarına ve karar verme becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma; 2017-2018 eğitim öğretim yılında Van ili Özalp ilçesi Özalp Yatılı Bölge Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 6. Sınıf öğrencileri ile Fen Bilimleri dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışma için üçü deney ve biri kontrol grubu olmak üzere dört sınıf belirlenmiştir. Deney gruplarında dersler argümantasyon yaklaşımı ile işlenmiştir. Seçilen üç farklı deney grupları arasındaki farklılıklar; ATBÖ süreci sonunda ürün talep edilmeyen deney grubu, süreç sonunda bireysel olarak hazırlanan afiş ödevlerinin istendiği deney grubu ve grup olarak hazırlanan afiş ödevlerinin istendiği deney grubudur. Kontrol grubunda müfredat temelli geleneksel yaklaşım ile öğretim süreci gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ünite Tabanlı Kazanım Değerlendirme Testi (ÜTKDT) ve karar verme becerilerini belirlemek için Karar Verme Becerisi Değerlendirme Ölçeği (KVBDÖ) ölçme araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirildiği tüm sınıflar aynı öğretmenle süreci tamamlamışlardır. Deney grubu öğrencilerine süreç öncesinde argümantasyonun doğası gereği; soru sorma, soruları test etme, veriler elde etme ve veriler doğrultusunda iddialar öne sürme, iddiaları deliller ile destekleme ve karşı iddiaları çürütme süreçleri hakkında deneyim kazanmaları sağlanmıştır. Çalışmada veriler, başarı ve karar verme becerisine yönelik ön ve son test uygulamaları ile elde edilmiştir. Elde edilen nicel verilere SPSS paket programında Tek Yönlü ANOVA ve ANCOVA analizleri uygulanmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda ATBÖ yaklaşımının tercih edildiği gruplarda ünite tabanlı başarılarında ve karar verme becerilerinde daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Bireysel ve grup olarak ödev hazırlayan deney grupları arasındaki etki boyutu incelendiğinde ise, grup olarak ödev hazırlayan bireylerin ünite tabanlı başarı testinde ünite tabanlı başarılarında ve karar verme becerilerinde daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme, Karar Verme, Fen Eğitimi This study aims to investigate the effect of Argumentation Based Science Learning (ABSL) approach on the chapter achievements and decision-making skills of sixth grade students. The study was carried out with sixth grade students who were studying in Özalp Regional Boarding Secondary School in the district of Özalp in Van province, within the scope of Science course. Four classes, three experimental and one control group, were determined for the study. In the experimental groups, the lessons were taught with argumentation approach. The differences between the three different experimental groups selected are the experimental group that no product is requested at the end of the ABLS process, the experimental group that poster homework prepared individually is requested at the end of the process, and the experimental group that poster homework prepared in group is requested. In the control group, teaching process was carried out with curriculum based traditional approach. In this study, Chapter Based Achievement Evaluation Test (CBAE) was used as data collection tool and Decision-Making Skill Evaluation Scale (DMSES) was used as measurement tools to determine decision making skills. All classes completed the process with the same teacher. Due to the nature of the argumentation, they were ensured that they gained experience in the process of asking questions, testing questions, obtaining data and asserting claims in line with the data, supporting the claims with evidence and refuting counter claims. In the study, the data were obtained through pre- and post-test applications for success and decision-making skills. One Way ANOVA and ANCOVA analyzes were applied to the quantitative data obtained in SPSS package program. As a result of the findings, it is found that the groups that the ABSL approach are preferred are more successful in conceptual learning skills and decision-making skills in academic achievement tests. When the effect between groups that prepare homework individually and in group is examined, it is found that individuals preparing homework in a group are more successful in conceptual learning skills and decision-making skills in the academic achievement tests.Keyword: Argumentation Based Science Learning, Decision Making, Science Education
Collections