Ortaokul öğrencilerinin matematik tarihi bağlamında hazırladıkları dijital öyküler üzerine bir araştırma: Matematik nasıl doğmuştur?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital öyküleme sürecine girmesi ile bu öyküleme tekniği hakkındaki düşüncelerine nasıl yansıdığını ve bu öyküleme sürecinin öğrencilerin matematiğin doğasına ve matematiksel bilginin oluşumuna yönelik düşünceleri üzerine yansımalarını belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yaklaşımı kullanılarak yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu İli 'ne ait bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7 kız ve 5 erkek öğrenci olmak üzere toplam 12 ortaokul 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Öğrencilerin dijital öyküleme süreçlerine dair görüşleri görüş formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile alınmış; öğrencilerin matematiğin doğasına ve matematiksel bilginin doğuşuna dair görüşleri ise görüş formu ile alınmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılarak, bulgular ortaya konuşmuştur.Çalışmanın sonucunda öğrencilerin dijital öyküleme sürecinden keyif aldıkları, dijital öyküleme programını kullanmanın çok rahat ve kolay olduğu, hazırladıkları dijital öyküleme etkinleri sayesinde matematikçilerin hayatlarından bir şeyler öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerde ortak bir matematik tanımı olmadığı gözlenmiş, matematiği çoğunlukla sayılarla ilişkilendirdikleri ve matematiğin çıkış noktası olarak ticareti düşündükleri ortaya konulmuştur. Öğrenciler matematiğin en fazla günlük hayat problemlerini çözmeye ve sayıları daha kolay hesaplamaya yaradığını belirtmişlerdir. The aim of this study is to determine how secondary school students are involved in the digital storytelling process and how this storytelling process reflects on the nature of mathematical knowledge and the nature of mathematics. The study group of this research, which is carried out using a case study approach which is one of the qualitative research methods, consists of 7 secondary school students and 7 secondary school students in Kastamonu Province. A purposive sampling method was used in the study group. In order to get students' views on digital storytelling processes, opinion form and interview were used. The students' views on the nature of mathematics and the emergence of mathematical knowledge have been used. As a result of the study, the students enjoyed the digital storytelling process, the digital storytelling program is very easy to use and easy to use, thanks to the digital storytelling activities prepared by the mathematicians have learned from their lives. The students did not have a common definition of mathematics; The students stated that mathematics was mostly used to solve daily life problems and to calculate numbers more easily.
Collections