Fen bilimleri eğitiminde, farklı öğrenme ortamları için bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin tasarlanması ve uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen bilimleri dersinin anlaşılamaz bir yapıymış gibi algılanması ve öğrenci başarısının da oldukça düşük olması sebebiyle çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Fen eğitimine yönelik yapılan bazı araştırmalarda, farklı öğrenme alanları ortaya atılmış ve bu alanların başarıya etkileri incelenmiştir.Bu araştırma da farklı öğrenme ortamlarına uygun ve bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlar açısından geliştirilmiş etkinliklerin uygulanması ve geliştirilen bu etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu araştırma, Bilim Uygulamaları Dersi kapsamında, Kastamonu ili merkezindeki bulunan bir ortaokulda, 5.Sınıfta okuyan 28 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test tek gruplu deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Başarı Testi aracılığıyla toplanmıştır. Hazırlanan test çalışma öncesi ve sonrası ön test – son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, etkinliklerin bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlar açısından geliştirildiği, bu etkinliklerin uygulanabilir olduğu ve akademik başarı açısından, ön test – son test sonuçları açısından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu çalışmada elde edilen verilerden hareketle, öğrencilerin okulda ve okul dışı öğrenme ortamlarında yaptıkları deneylerden yola çıkarak konu ile ilgili gerekli kazanımları rehber araştırmacı gözetiminde ve tasarlanan etkinliklerdeki yönlendirmeler çerçevesinde kendi bilişsel süreçlerini kullanarak kazanabilecekleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, okul içi ve okul dışı öğrenme ortamları, bilimsel süreç becerileri, bir etkinlik tasarlamak, öğrenci başarısı2019, 104sayfaBilim Kodu:101 Duetothefactthatthesciencecourse is perceived as an incomprehensiblestructureandstudentachievement is quitelow, variousresearcheshavebeencarriedout. Insomeresearchesaboutscienceeducation, differentlearningareaswere put forwardandtheeffects of thesefields on successwereexamined.Theaim of thisstudy is toevaluatetheeffects of theseactivities on thestudents' successandtoimplementtheactivitiesdeveloped in accordancewiththedifferentlearningenvironmentsand in terms of theachievementsrelatedtoscientificprocessskills. Thisresearchwascarriedoutwith 28 students in 5th grade in a secondaryschool in thecenter of Kastamonu withinthescope of SciencePractices Course. Inthisstudy, pre-test and post-test experimentaldesignwasused.TheresearchdatawerecollectedthroughtheScienceAchievement Test developedbytheresearcher. The test wasapplied as pre - test and post - test beforeandafterthestudy. Thedatawereanalyzedbyusing SPSS statisticalpackage program.As a result of theresearch, it wasseenthattheactivitieswereimproved in terms of theachievementsrelatedtoscientificprocessskills, theseactivitieswereapplicableandtherewas a significantdifference in terms of academicachievement in terms of pre-test and post-test results. Based on thedataobtained in thisstudy, it wasconcludedthatthestudentscouldgainthenecessaryachievementsbyusingtheirowncognitiveprocesseswithintheguidance of theguideresearcherandtheorientations in theplannedactivities.KeyWords: Science education, ın-school and out of school learning environments, scientific process skills, designingan activity, student success2019, 104 pagesScience Code: 101
Collections