Ortaokul fen öğretiminde ters yüz sınıf uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ters yüz sınıf uygulamalarının yedinci sınıf aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesinde öğrencilerinin akademik başarılarına, zihinsel risk alma becerilerine etkisini ve öğrencilerin bu uygulamalar hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Kastamonu il merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 43 yedinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Rastgele olarak belirlenmiş deney grubunda 21, kontrol grubunda ise 22 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada, nitel ve nicel araştırma desenlerinin birlikte yer aldığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Ters yüz sınıf uygulamalarıyla destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini ve zihinsel risk alma becerilerini belirlemek amacıyla deneme modellerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin ters yüz sınıf uygulamaları ile ilgili görüşleri alınmış ve altı öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere dersler ters yüz sınıf uygulamaları ile öğretilirken, kontrol grubundaki öğrencilere ise aynı ünite konuları 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'na göre anlatılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması Ünitesi Başarı Testi (AYISÜBT), Zihinsel Risk Alma Ölçeği (ZRAÖ) ve deney grubundaki öğrencilere ilgili ünite konularını öğrenirken kullanılan ters yüz etkinlikleriyle ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla uygulamadan sonra iki adet açık uçlu sorudan oluşan Ters Yüz Sınıf Uygulamaları Görüş Formu (TYSUGF) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme (YYG) yapılmıştır.Araştırmada elde edilen nicel veriler, SPSS paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön-test ve son-test başarı testi puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla t-testi kullanılmış ve bulgular yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda ters yüz sınıf uygulamalarıyla destekli derslerin işlendiği deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları, mevcut programa göre ünite konularının işlendiği kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarılarıyla karşılaştırıldığında deney grubu öğrencilerinin lehine olacak şekilde anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda ters yüz sınıf uygulamalarının, öğrencilerin zihinsel risk alma becerisi ortalama puanları arttırdığı fakat mevcut programa göre istatistiksel olarak aralarında anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Ters yüz sınıf uygulamalarıyla destekli öğretimin uygulandığı deney grubundaki öğrencilere uygulanan Ters Yüz Sınıf Uygulamaları Görüş formuna vermiş oldukları cevaplar yüzde ve frekans olarak hesaplanmıştır. Ayrıca, başarı testine göre belirlenmiş alt-orta ve üst seviyelerden belirlenmiş 2'şer öğrenci olmak üzere toplam altı öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme verilerinin içerik analizi yapılmış ve ters yüz sınıf uygulamaları hakkında öğrenciler; uygulamayı sevdiklerini, derse karşı ilgilerini artırdığını ve derslerinin eğlenceli geçtiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında bu etkinliklerin, öğrencilerin sınav korkularını yenmelerinde yardımcı olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Ters yüz sınıf uygulamalarının fen öğretiminde kullanılmasının önemini attırmak için fen bilimleri dersinin farklı ünitelerine yönelik araştırmaların yapılması önerilmekte ve bu uygulama içeriklerinde özellikle de videoların hazırlanmasında öğrencilerin anlamakta zorlandıkları problemleri çözmeye yönelik bilgilerin yer almasının yararlı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Ters yüz sınıf uygulamaları, fen öğretimi, akademik başarı, zihinsel risk alma, aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması The aim of this study is to investigate the effectiveness of the flipped classroom applications (FCA) on academic achievement, intellectual risk taking skills of seventh grade students and their views about the FCA in reflection in mirrors and absorption of light unit. For this purpose, the study was carried out with the participation of 43 seventh grade students attending a public secondary school in Kastamonu Province, Turkey in the second semester of the 2017-2018 academic year. One experimental group (21 students) and one control group (22 students) were randomly selected from school. In the research, a mixed research design was used in which qualitative and quantitative research designs were included. Pre-test post-test control group quasi-experimental model was used to investigate the effectiveness of teaching supported by FCA on students' academic achievement and intellectual risk taking skills. In addition, the students' views were taken in the experimental group about the FCA and a semi-structured interviews were conducted with the six students. While the lessons of the experimental group were taught with the activities developed in accordance with the students in the experimental group were taught with the activities designed with the flipped classroom, the lessons of the control group were taught in compliance with the 2013 Science Curriculum. As data collection tools; the Reflection in the Mirrors and the Absorption of the Light Unit Achievement Test (RMALUAT), Intellectual Risk Taking Skills (IRTS) and the students in the experimental group to learn the relevant unit topics to determine their views on the Flipped Classroom Applications Vievs Form (FCAVF) after the application form consists of two open-ended questions and Semi-Structured Views (SSV).The quantitative data obtained from the study were analyzed by using SPSS package program. The t-test was used to determine the significance of the difference between pre-test and post-test achievement test scores obtained from the experimental and control groups and the results were interpreted. As a result of the analysis, it was found that there was a significant difference in the favor of experimental group students when compared to the academic achievements of the control group in which the unit subjects were studied according to the current program, the academic achievements of the experimental group students in which the courses supported by FCA were taught. At the same time, it was found that FCA increased students' intellectual risk taking skill average score but did not make a statistically significant difference compared to the current program. The answers they gave to the FCAVF which was applied to the students in the experimental group in which the assisted instruction was applied with FCA, were calculated as percentage and frequency. In addition, content analysis of semi-structured interview data was conducted with six students, two students from lower-middle and upper levels determined according to achievement test, and students were asked about the FCA. Stated that they liked the application, increased their interest towards the lesson and their lessons were fun. It was also concluded that these activities helped students overcome their test fears. In order to increase the importance of using the FCA in science education, it is suggested to conduct research on different units of science course and it is thought that it would be useful to include the contents of this application, especially in the preparation of videos, to solve problems that have difficulty in understanding.Keywords: Flipped classroom applications, science teaching, academic achievement, intellectual risk taking, reflection in mirrors and absorption of light
Collections