Kamu yönetiminde yönetişimin bir unsuru olarak şeffaflık ve bilgi edinme hakkı: Karaman Milli Eğitim Müdürlüğünde bir uygulama.
dc.contributor.advisor | Oktay, Ercan | |
dc.contributor.author | Selimoğlu, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:54:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:54:57Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100094 | |
dc.description.abstract | 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren yönetimde şeffaflık ve bilgi edinme hakkı, tüm dünyada gelişme göstermiştir. Günümüzde, yönetimde şeffaflık ve bilgi edinme hakkı, küresellik kazanarak bütün ülkeler tarafından uygulamaya geçirilmeye çalışılan ortak bir değer haline gelmiştir. Devlet işlerinin halk tarafından incelenmesi ve bilgi edinme, demokrasinin gelişimi için anahtar bir unsur, şeffaf devletin gerçek bir güvencesidir.Bilgilenme hakkı, modern demokrasilerin ayırt edici bir özelliğidir. Bilgilenme hakkı veya yasadaki ifadesiyle bilgi edinme hakkı da idarenin saydamlığı açısından bulunması zorunlu bir haktır. Haklarının bilincinde olan, soruşturan, hesap soran bireylerden kurulu bir toplumsal yapı devletin şeffaflaşmasının itici gücüdür. İyi bir idare şeffaftır. Şeffaflık ve Bilgi edinme hakkı, devletin halk tarafından denetimini kolaylaştırır.Bu çalışmanın amacı, yönetişim kavramının altyapısını oluşturan ve demokratik yaşamın en önemli unsuru olan yönetimde şeffaflık ve bilgi edinme hakkının incelenerek yönetimin bu kavramlar çerçevesinde kamuoyunca denetlenebilir olmasının önemini ve konu ile ilgili ülkemizdeki kanuni düzenlemeleri ortaya koymaktır. Çalışmamızda Karaman Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli kamu görevlilerinin katıldığı anket çalışmasında, çalışanların yönetimde şeffaflık ve bilgi edinme hakkı kanununa yönelik yaklaşımlarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Since the 2nd half of the 20th century, transparency in government and the right to information has gone forward all around the world. Today, transparency in government and the right to information has become global and a common value which all the countries try to put into practice. Monitoring of state affairs by people and demand of information have been the key elements for democracy to develop and are assurances for a transparent state for sure.The right to information is a distinctive feature of modern democracies. The right to information or the right to demand information, as the act says, is an indispensable right with regard to government transparency. A social structure consisting of people who are aware of their rights and question, call the government to account is the propulsive power for a state to become transparent. A good government is transparent. Transparency and the right to demand information make it easier for people to inspect the state.The goal of this study is to show the importance of governments? controllability by public within the frame of transparency in government and the right to information by examining these two concepts which are the most important elements of democratic life and the basis of concept of governance is composed of, and to put the regulations in our country related to the subject forth. In our study, a questionnaire was given to the public servants serving under Karaman National Education Directorate and it has been assigned that their approach on transparency in government and the right to information act is positive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Kamu yönetiminde yönetişimin bir unsuru olarak şeffaflık ve bilgi edinme hakkı: Karaman Milli Eğitim Müdürlüğünde bir uygulama. | |
dc.title.alternative | Transparency and right to get information as an element of governance in Public Administration: An application in Karaman Directorate of National Education. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public administration | |
dc.subject.ytm | Transparency | |
dc.subject.ytm | Obtain information | |
dc.subject.ytm | Obtain information rights | |
dc.subject.ytm | Directorate of National Education | |
dc.subject.ytm | Karaman | |
dc.subject.ytm | Public institutions | |
dc.subject.ytm | Governance | |
dc.subject.ytm | Obtain information | |
dc.identifier.yokid | 374264 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 320152 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Kamu Yönetimi Bilim Dalı |