Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Hilmi Bahadır
dc.contributor.authorÇakirkaya, Murat
dc.date.accessioned2020-12-06T11:54:43Z
dc.date.available2020-12-06T11:54:43Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100087
dc.description.abstractTüm sosyal paydaşların kurumu algılayış biçimi olarak özetlenebilecek olan kurumsal itibar kavramı, kurumun geçmiş eylemlerini ve farklılığını ortaya koymakta, gelecekteki bakış açısını tanımlamaktadır. Kurumsal ün, kurumsal kimlik, kurum felsefesi, kurumsal imaj, ve marka değerinden öte bir kavram olan ve her geçen gün değer kazanan itibarın sağlıklı bir şekilde yönetilebilmesi de ancak üst yönetimin öncülüğünde, stratejik bir yaklaşımla gerçekleştirilebilmektedir.Kurumsal itibar oluşumuna yönelik faaliyetlerde bulunmak, kurumsal itibarı yönetmek ve ölçmek, bütün şirketler için olduğu gibi, perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler için de hayati bir önem taşımaktadır. Günümüzde özellikle modern perakendecilik sektöründeki artan rekabet de bu çalışmaları zorunlu kılmaktadır. Müşteriler artık iyi bir kurumsal vatandaş gibi davranan, çalışanları arasında adaletle hükmeden, performansı her geçen gün artan, kaliteli ürün ve hizmet sunan, vizyon sahibi ve yaptığı alışverişlerde kendini iyi hissettiren mağazalardan alışveriş yapmayı tercih etmekte, gerektiğinde iyi bir itibara sahip şirketlerin ürün ve hizmetlerine daha yüksek ücret ödemeye razı olmaktadırlar.Unutulmamalıdır ki; Güçlü bir kurumsal itibara sahip olan şirketler endüstri ortalamalarının üzerinde karlılık elde etmekte, çalışanlarından daha fazla destek görmekte, üretkenlikleri, satışları ve müşteri sadakatleri yükselen bir seyir izlemekte ve yatırımcılar için daha cazip bir firma konumuna gelmektedirler.Bu çalışmada; Kurumsal itibarın, Konya il merkezindeki tüketicilerin mağaza tercihleri üzerinde bir etkisinin bulunup bulunmadığı tespit edilmeye çalışılmış, bu kapsamda Konya' da faaliyet göstermekte olan 4 büyük perakende zincirlerinin kurumsal itibarları ölçülerek bazı analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; Mağazalara ait ürün ve hizmetler, inovasyon, çalışma ortamı, yönetişim, kurumsal vatandaşlık, liderlik ve performans üst başlıkları altında çeşitli değişkenler ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: İtibar, Perakendecilik, Müşteri, Süpermarket.
dc.description.abstractThe concept of corporate reputation, which can be summarized as the stakeholders? perception of the corporation, presents the past actions and distinctness of the corporation and defines its future vision. The healthy management of reputation, which is a concept beyond corporate identity, corporate philosophy, corporate image and brand equity and which gains value each passing day, can only be realized through a strategic approach under the leadership of a senior management.Conducting activities aiming at forming corporate reputation, managing and assessing corporate reputation is of utmost importance for companies active in the retail sector, as is for all companies. Today, the increasing competition particularly in the modern retail sector also necessitates such activities. Customers now prefer shopping from stores which act like a good corporate citizen, manage their employees equitably, increase their performance each passing day, provide high quality goods and services with a vision and make customers feel themselves better. These customers also consent to pay a higher price for the goods and services of a company that has a good reputation.It should not be forgotten that companies with a strong corporate reputation are found to be more profitable compared to industry averages, gain higher support from their employees, their productivity, sales and customer loyalties show an increasing trend and such companies become more attractive for investors.In the present study, it was endeavored to determine whether corporate reputation has an effect on the store preferences of the customers in Konya province center. In this context, the corporate reputations of 4 large retail chains in Konya were measured and certain analyses were performed on the collected data. In the study, certain variables were discussed under the categories of the products and services provided by the shopping centers, innovation, working environment, governance, corporate citizenship, leadership and performance.Keywords: Reputation, Retailing, Customer, Supermarkets.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakende sektöründe itibar yönetimi
dc.title.alternativeReputation management in retail sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmSupermarkets
dc.identifier.yokid390115
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320225
dc.description.pages283
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess