İlköğretim öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ve iletişim becerileri arasında ki ilişkilerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ulukan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Dalkiliç, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:53:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:53:37Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100054 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ?ilköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki? incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2010?2011 öğretim yılında Konya ilinin Ereğli ilçesinde Sümer İlköğretim Okulu, 100.Yıl Kurtuluş İlköğretim Okulu, 60.Yıl F.Atalay İlköğretim Okulu, Yunus Emre İlköğretim Okulu, Zübeyde İşeri İlköğretim Okulu 6. 7. ve 8.sınıfında öğrenim gören öğrencilerin tamamı oluşturmaktadır.Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 8 soruluk kişisel bilgi formu ve 7 soruluk sportif faaliyetlere katılım düzeyini belirleme formu kullanılmıştır. Son olarak araştırmada 45 sorudan oluşan Ersanlı ve Balcı (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin sportif faaliyetlere katılımlarının, sınıflarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, anne babanın eğitim ve gelir düzeyine göre iletişim becerisini anlamlı olarak değiştirdiği bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, ?Primary Level of Participation and Communication Skills Relationship Betweeen Students?Sports Activities,?were investigated.Sample of the study the 2010-2011 academic year, the Ereğli district of Konya Province in the Sumerian Elementary School,100th Anniversary of Independence.Elementary School ,Elementary School?s 60th Anniversary F.Atalay,Yunus Emre Primary School ,Primary School, 6 Zübeyde İşeri 7.and all of the 8 th grade students are studying.Advanced 8-item from of personal information by researchers in the study and 7-item form was used to determine the level of participation in sports activites.Finally, the study consisting of 45 questions Ersanlı and Balcı (1996) developed by the Communication Skills Inventory is used. As a result of the survey of students participating in sports activities, classes, genders, ages, parents?education, and communication skills to the level of income has changed significantly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ve iletişim becerileri arasında ki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Elementary school students partıcıpatıon ın sports actıvıtıes and communıcatıon skılls level ınvestıgatıon of relatıonshıps between | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.identifier.yokid | 411796 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 320258 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |