Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Ercan
dc.contributor.authorAçikel, Cennet
dc.date.accessioned2020-12-06T11:53:22Z
dc.date.available2020-12-06T11:53:22Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100047
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim kurumlarında, toplam kalite uygulamalarında yönetici ve öğretmenlerinin algı düzeylerini ölçmektedir. Ayrıca yönetici ve öğretmenlerin demografik özelliklerinin toplam kalite uygulamalarına etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Karaman il merkezinde bulunan ilköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlerin, Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarına ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2011?2012 öğretim yılında Karaman il merkezinde bulunan bazı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleminde 150 öğretmen yer almıştır. Bu çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okullarındaki TKY uygulamalarını evli olan öğretmenler kısmen başarılı bulurken, bekâr öğretmenler yetersiz görmektedirler. Okullarda uygulanan TKY uygulamalarına 30?39 yaş aralığındaki öğretmenlerin katılım oranı daha düşük gözlemlenmiştir. Bu durum TKY uygulamalarında eşgüdüm içinde hareket etmeleri gereken öğretmenlerin farklı algılara ve farklı yaklaşımlara sahip olduklarını göstermektedir. Bu nedenle, okullarda gerekli olan değişimin sağlanması ve eğitimde kalitenin arttırılması konusunda yeni bir yaklaşım olarak karşımıza çıkan TKY'nin, başta yönetici ve öğretmenler olmak üzere tüm katılımcılar tarafından doğru biçimde algılanması sağlanmalıdır.Anahtar sözcükler: Kalite, toplam kalite, toplam kalite yönetimi.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the principals? and teachers? perception level in total quality management practices at primary schools. In addition, the demographic characterictics of principals and teachers are tried to specify whether they affect TQM practices.The study is based on determining perceptions about TQM practices of principals and teachers working at primary schools in Karaman. The stage of research consists of teachers who work at some of primary shcools in the center of Karaman province, in 2011/2012 education year. 150 teachers took place in the research sample. Data collection tool was used which were improved by researchers. SPSS software was utilized to analyze the data. According to results of the research, although TQM practices are discovered successful by married teachers, single teachers think that is insufficient. It is observed that the participation rate of teachers TQM practices applied to in the range of 30-39 years is lower. This case displays that teachers, who have to act in a coordinated manner, have different perceptions and approaches. Therefore, it must be provided to perceive TQM practices, a new approach to increase the quality at schools, by principals and teachers correctly.Key words: Quality, Total Quality, Total Quality Management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleEğitim kurumlarında toplam kalite yönetimi anlayışı ve Karaman Milli Eğitim Müdürlüğünde bir araştırma
dc.title.alternativeA research about total guality management in education organizations and in Karaman National Education Managership
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid419426
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320263
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess