Farklılıkların yönetimi: Üniversite öğrencilerinin ayrımcılık algısının öğrenci başarı düzeyine etkisi üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Akın, Hilmi Bahadır | |
dc.contributor.author | Atasoy, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:52:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:52:52Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100032 | |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünyada işgücünün demografik yapısının değişmesi nedeniyle örgütlerde ?farklılıkların yönetimi? konusu gündeme gelmiştir. Farklılıkların etkin yönetimi işletmede üretim, verimlilik, yaratıcılık ve tüm çalışanların iş tatmininin artmasına katkı sağlar.Bu çalışma, öğretim üyesinin, öğrencilerin; bireysel, sosyal, ekonomik, dini, cinsiyet rolleri, cinsel yönelim, engellilik, siyasi, etnik, kültürel farklılıklarına yönelik bakış açısının çeşitli boyutlarını ortaya çıkarmak ve öğrencinin; başarı, bilgi, beceri ve liderlik özelliklerinde, öğretim üyesinin ayrımcılık davranışının bir etkisi olup olmadığını tespit etmek amacı ile planlanmıştır. Çalışmada Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nde öğrenim gören 348 öğrenci üzerinde anket uygulanmış ve elde edilen bulgular analiz edilerek yorumlanmıştır. Analiz edilen sonuçlarda; Yapısal eşitlik modeline göre, Ayrımcılık ölçeğinin bir bütün olarak başarının % 6'lık kısmını açıkladığı, bu oranın Bilimsel Bilgide % 8, üretkenlikte % 4 olduğu görülmüştür.Farklılıkların yönetimi konusunda yapılan araştırmalar genellikle işletmeler üzerinde yapılmıştır. Üniversiteler üzerinde yapılan araştırmalar az sayıdadır. Bu nedenle çalışmanın literatüre bir ölçüde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | In the global world, because of the change of the demographic workforce structure, the theme ?diversity management? becomes important. The effective management of diversity increases the production, productivity, creation and the motivation of the workers in organizations.This study was planned to find out the variety of academic?s perspectives to the students? individual, social, economic, religious, sexual roles, sexual choice, handicap, politic, ethnic, cultural differences; and to find out whether the academic?s discriminative behavior has an effect on the students? success, knowledge, skills and leadership.In this research, 348 students who ware educated Karamanoğlu Mehmetbey University took into this survey and the results were commented by analyzing. The analysis results show that according to Structural Equation Modeling (SEM), discrimination scale clarifies the 6 % of the success as a whole and this rate was defined as 8 % in scientific and 4 % productivity.The researches on diversity management were generally made on organizations. The number of the researches on the university is very limited. There, this study can contribute to the literature about this topic. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Farklılıkların yönetimi: Üniversite öğrencilerinin ayrımcılık algısının öğrenci başarı düzeyine etkisi üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | Diversity management: A study on the intact of the level of student achievement of üniversity students' perception of descrimination | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Discrimination | |
dc.subject.ytm | Differences | |
dc.subject.ytm | Diversity management | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 441945 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 320278 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |