Konya ilinde bulunan yatılı ilköğretim bölge okullarında görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akpınar, Selahattin | |
dc.contributor.author | Ulupinar, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:52:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:52:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100021 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Konya ilinde bulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini inceleyerek, kişisel özelliklerine göre bunların farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Betimsel bir niteliği olan bu araştırmanın örneklemi, 2012 yılında Konya ilinde bulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında çalışan 190 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini belirlemek için, 1981yılında Maslach ve Jackson tarafından geliştirilen ve 1993 yılında Ergin tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Envanteri ve öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında SPSS 17.00 (Statistical package for social sciences) programı kullanılmıştır. Anketin uygulanabilmesi için gerekli izin Konya İli Valiliği?nden alınmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin orta seviyede tükenmişlik düzeylerine sahip oldukları, tükenmişlik düzeylerinde de cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem ve şu an görev yaptığı pozisyon değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunamazken, çalıştığı yerin sosyo-ekonomik durumu, çalıştığı ortamdan memnun olma durumu, üstlerinden takdir görme durumu, mesleklerini isteyerek yapma durumu ve sınıflardaki ortalama öğrenci sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | This research aims to learn burnout levels of the teachers who work at the Regional Primary Boarding Schools in the city of Konya and to determine whether personal characteristics differentiate or not.The sample of this research which has a descriptive nature consists of 190 teachers who work at the Regional Primary Boarding Schools in the city of Konya in 2012.In order to determine the teachers? burnout levels, the Maslach Burnout Inventory which was first developed by Maslach and Jackson in 1981, later adapted to Turkish by Ergin in 1993 is used as a means of data collection and also in order to determine teachers? personal characteristics, the personal information form developed by the researcher is used. Solving and interpreting of datum and finding the calculated values, SPSS 17.00 (Statistical Package for Social Sciences) software program is used. Permission is obtained from Konya Governorship for research.The teachers who participated in the survey have moderate levels of burnout and their burnout levels have no significant differences according to the variables of gender, marital status, age, seniority and his position at the moment. However, significant differences have been found in the variables of socio-economic status of working area, satisfaction of work environment, appreciation of their seniors, doing their works willingly, the average number of students in classes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Konya ilinde bulunan yatılı ilköğretim bölge okullarında görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | To learn burnout levels of the teachers who work at the regional primary boarding schools in the city of Konya | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10016021 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 348892 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |