Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Murat
dc.contributor.authorKazak, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-06T11:52:06Z
dc.date.available2020-12-06T11:52:06Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100010
dc.description.abstractAmbalaj insanoğlunun yiyecek, içecek ve kullanım nesnelerini korumak, saklamak ve taşımak için geliştirdiği bir kavramdır. Gelişimi esnasında yeni malzemelerin bulunmasıyla farklı biçimler kazanmış ve gelişen teknoloji sayesinde Sanayi Devrimi ile seri üretime geçmiştir. Sanayi Devrimi'nden sonra rekabet ortamı ve gelişen ihtiyaçlar doğrultusunda modern ambalaj tasarımı kavramı ortaya çıkmış, son yıllarda çok önemli bir hale gelmiştir. Ambalajlamanın günümüzdeki önemi, self-servis sistemi ile süpermarket ve hipermarketlerin de gelişimine paralel olarak artmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin önemli bir unsuru olarak ambalaj, ürüne değer katan bir faktör olarak ön plâna çıkmaktadır. Tutumlar, tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerden biri olup, bu faktörlerin psikolojik boyutunu oluşturan önemli unsurlar arasındadır. Bu çalışmanın temelini, ambalaja yönelik tüketici tutumları oluşturmaktadır. Çalışmada ambalaj, taklit/esinlenme ambalaj ve tüketici davranışı kavramlarına ve bu kavramların birbirleriyle ilişkisine yer verildikten sonra, bir uygulama ile tüketicilerin taklit, esinlenme ambalaja yönelik tutumları ölçülmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ambalaj, Tasarım, Taklit, Tüketici, Satın Alma Kararı
dc.description.abstractPacking is a notion developed by humankind for protect, shelter and carry the food, drink and usage objects. It has gained different forms by the presence of new materials during the development and moved to mass production with Industrial Revolution thanks to advancing technology. After the Industrial Revolution, in the line of competition and envolving needs the concept of packing design has emerged and become very important in recent years. The importance of the packing today has incrased in parallel with the development of supermarkets and hypermarkets with the self-service system. Packaging as an important element of integrated marketing communication, comes to the forefront as a factor of adding value to products. Attitutes is one of the factors affacting consumers' behaviours, are among the important elements form the psychological dimension of these factors. The basis of this study is based on the consumer attitudes for packing. In the study, after giving the notions of packing, imitation / inspiration packaging , consumer attitudes and relations between these notions , it is aimed to be measured attitudes of consumers' towards imitation, inspiration packaging with an application.Keywords: Packaging, Design,imitation,originate,consumer,buying decisionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTaklit ve esinlenme ambalajın tüketici kararları üzerindeki etkisi ve Karaman`da bir uygulama
dc.title.alternativeImitation and inspiration packaging impact on consumer decisions and applicaion in Karaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmImitate
dc.subject.ytmInspiration
dc.subject.ytmPackaging design
dc.identifier.yokid10058457
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375649
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess