Now showing items 1-20 of 727

    • 1980-1990 yılları arasında meydana gelen jet motorlu ticari uçak olay ve kazalarının analizi 

      Taner, Tunciz (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 1980-1990 YILLARI ARASINDA MEYDANA GELEN JET MOTORLU TİCARİ UÇAK OLAY VE KAZALARININ ANALİZİ Bu çalışmanın konusu 1980 ve 1990 yılları arasında meydana gelen jet motorlu ticari uçak olay ve kazalarının analizidir. ...
    • 2 zamanlı 2,5 Hp gücünde patlar motorlu gözlem mini-İHA tasarımı ve seyir uçuşu eniyileştirmesi 

      Tekçe, Mustafa Serdar (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Görev tanımı arama-tarama ve gözlem olan küçük ölçekli bir İnsansız Hava Aracı (İHA) için, geleneksel tertibe sahip iki zamanlı patlar motorlu bir uçak çerçevesinde tasarım çalışmaları yapılmıştır. Tasarlanan uçağın ...
    • 3 boyutlu arazi üzerinde çoklu otonom insansız hava aracı rota planlaması 

      Özalp, Nuri (HAVA HARP OKULU KOMUTANLIĞI/Havacılık ve Uzay Teknolojileri Enstitüsü, 2013)
      İnsansız Hava Aracı (İHA), içinde insan olmayan, uzaktan kumanda ile yönlendirilen veya otonom olarak kendisini yönlendiren, motorlu itki gücü olan, faydalı yükleri ana gövdesine yüklenip çıkarılabilen hava platformlarıdır. ...
    • 6-3 stewart platform mekanizmasının kinematik, dinamik analizi ve kontrolu 

      Yurt, Sait N. (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      6-3 STEWART PLATFORM MEKANİZMASININ KİNEMATİK, DİNAMİK ANALİZİ VE KONTROLÜ ÖZET Stewart Platform Mekanizması (SPM), boyları değişebilen altı adet bacak ile birbirine bağlanmış iki taşıyıcı platformdan oluşan, altı serbestlik ...
    • A 3D panel code applied to a complex geometry 

      Yalçinel, Murat (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      oz KOMPLEKS BİR GEOMETRİYE UYGULANMIŞ 3 BOYUTLU PANEL BİLGİSAYAR PROGRAMI YALÇINEL, Murat Yüksek Lisans Tezi, Havacılık Mühendisliği Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Cahit CIRAY Ocak, 1993, 151 sayfa. Bu tezde, üç ...
    • A computational analysis on rotor-propeller arm interaction in hovering flight 

      Yener, Serkan (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-18)
      Bu çalışmada, askıda uçuş durumu için pervane ve farklı pervane kolu geometrileri arasındaki etkileşimin hesaplamalı yöntemle yapılmış bir analizi sunulmaktadır. Pervane kolunun pervanenin aerodinamik performansı üzerindeki ...
    • A data - driven - probabilistic queuing network model for european air traffic flow 

      Fazaeili, Omid (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-08)
      Taşıyıcı ağlarda tıkanıklığın ve gecikmenin ağın bir bölümünden diğerine geçebileceği yaygın olarak anlaşılmıştır. Havaalanında bu, bir bölgedeki havaalanı tıkanıklığının tüm şebekede gecikmelere neden olabileceği ...
    • A model based flight control system design approach for micro aerial vehicles using integrated flight testing and hil simulations 

      Yüksek, Burak (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)
      İnsansız hava araçları, uzun yıllardır askeri amaçlı operasyonlarda oldukça yoğun olarak kullanılmaktadırlar ve gelecekte de bu uygulamaların hızlı bir şekilde artması beklenmektedir. Operasyonel riskleri ve maliyetleri ...
    • A Model study of ionospheric critical frequencies for telecommunication purposes 

      Baykal, Şevket A. (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZIYONOSFERIK KRİTİK FREKANSLARIN HABERLEŞME AMAÇLI OLARAK MODELLENMESİ BAYKAL, Şevket A. Yüksek Lisans,Havacılık Mühendisliği Bolumu Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Yurdanur TULUNAY Aralık, 1998, 47 pages Bu tez Avrupa için ...
    • A new conceptual structure design for nanosatellites 

      Cihan, Melahat (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezin konusu İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Aviyonik Laboratuvarı tarafından yürütülen ve TUBİTAK tarafından desteklenen ITU pSAT II uydu projesinin yapısal altsistemiyle alakalıdır.Bu tez, genel olarak küp ...
    • A new hybrid finite-volume/particle method for the pdf equations of turbulent flows and performance of velocity models 

      Eren, Özkan (KOÇ ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-03)
      Kimyasal reaksiyon içeren türbülanslı akışların modellenmesinde kullanılan birleşik OYFmodel denklemlerinin sayısal çözümü için geliştirilen hibrit çözüm yöntemi (hybrid method)en iyi alternatif metoda kıyasla 50 veya daha ...
    • A New method of analyzing forced vibrations of finite plate structures 

      Çalişkan, Tarkan (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Öz SONLU PLAKLARIN ZORLANMIŞ TİTREŞİMLERİNİN İNCELENMESİNDE YENİ BİR YÖNTEM Çalışkan, Tarkan Yüksek Lisans, Havacılık Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Yavuz Yaman Eylül 1995, 119 Sayfa Bu çalışmada sonlu ...
    • A numerical investigation on passive flow controls of open cavities at transonic speeds 

      Demir, Oğuzhan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-05)
      Kavite akışları, 1950'lerden itibaren birçok alanda araştırmaya konu olmuş, aerodinamik ve aeroakustik alanlarında önemli bir yer edinen ve içinde birden çok disipline ait olgular barındıran bir akış tipi olma özelliğine ...
    • A numerical study on the impact behavior of thermoplastic plates 

      Mullaoğlu, Fehmi (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez kapsamında, sabit bir hıza sahip olan vurucu cismin, polikarbonat ve akrilikten yapılmış levhalara çarptırılarak; levhaların dinamik yükler altındaki davranışı incelenmek istenmiştir. Bu darbe yükü altındaki levhaların ...
    • A parallel monolithic approach for the numerical simulation of fluid-structure interaction problems 

      Eken, Ali (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-25)
      Bu çalışmada akışkan-yapı etkileşimi (FSI) problemlerinin paralel tam bağlaşık bir çözüm yaklaşımıyla simülasyonuna yönelik özgün bir sayısal algoritma geliştirilmiştir. Problemin akışkan kısmi için daimi olmayan, ...
    • A parallel unstructured finite volume method with an efficient edge based data structure for compressible flows 

      Akkurt, Semih (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)
      Günümüzde havacılık endüstrisinin geldiği noktada sürükleme ve taşıma kuvvetlerini doğru tahmin etmek çok elzem bir rol oynamaktadır.Daha iyi tasarımların yapılabilmesinin ön şartı simülasyonlar aracılığıyla sonuca en doğru ...
    • A Preliminary investigation of leeside vortex formation over external stores with slender body theory 

      Gençay, Arzu (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      v2 dVldX = V /2Ucosa s şeklinde ifade edilir. Burada Vs ayrılma hattındaki karşı akım hızıdır. Girdapların hareket denklemleri ise iz bölgesi gelişimi gibi girdap hareketlerini tanımlamak için kullanılır. Gerçek akınım ...
    • A single board computer design for flight control systems 

      Işiksal, Soner (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tek kart bilgisayarlar; endüstriyel, ticari ve askeri uygulamalarda oldukça yaygın olarak kullanılan bütünleşik çözümlerdir. Teknik özellikleri, kabiliyetleri, çevre birimleri ve arayüzleri değişiklik gösterse de; asgari ...
    • A Store release problem: viscous flow calculations withale description using moving deforming finite elemnents 

      Misirlioğlu, Aydin (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)
      ÖZET YÜK BIRAKMA PROBLEMİ: HAREKETLİ DEĞİŞKEN SONLU ELEMANLAR KULLANARAK K-L-E TANIMIYLA VİSKOZ AKIŞ ÇÖZÜMLERİ Sunulan çalışmanın fiziksel boyutu yük bırakma problemidir. Burada kanat altına yerleştirilmiş homojen, boş bir ...
    • A training sailplane design 

      Eraslan, Yüksel (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-24)
      Bu çalışmada, planör tasarımının ilk üç aşaması olan tasarım girdi tespiti, kavramsal tasarım ve ön tasarım aşamaları çalışılmış ve çift kişilik elektrik motorlu kendisini idame ettirebilen bir eğitim planörü tasarımı için ...