Browsing by Author "Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 1159
-
16. yüzyıl Osmanlı Dönemi Arapça vakfiyeler ve Osmanlı sisteminde eğitim (Saraybosna Hüsrev Bey ve Edirne Sultan II. Selim medreseleri örneğinde)
Çam, Mevlüt (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İyilik, merhamet, şefkat gibi kavramların tarihi insanoğlunun yaratılışına kadar gider. Yaratılıştan günümüze kadar bu kavramların uygulaması olarak insanoğlu iyilik yapar veya iyilik yapanlara yardımcı olur. Birde bu ... -
1980-2005 yılları arasında çağdaş Azerbaycan kitle iletişim araçlarında kullanılan Arapça alıntı kelimeler
Babayev, Mesud (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Arapça alıntı kelimeler, uzun bir süreç içinde Azerbaycan edebî diline girmiş, geniş bir kullanım alanı bulmuş, anlamları değişerek anlamsal yönden tam asimilasyona uğramış ve gerçek Azerbaycan sözlerine dönüşmüştür. ... -
2nd, 3rd and 4th grade primary school students` awareness of learning English
Deveci, Canan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme konusundaki farkındalıklarını araştırmaktır. Türkiye'deki dil öğretiminin yeterince başarılı olmadığı kabul edilmiş olup bu sebeple ... -
4. sınıf Toko Demo Almanca ders kitabının Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında analiz edilmesi
Karataş, Fatih (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretim programında yeni yaklaşımların benimsenmesiyle eğitim programları yenilenmiş ve akabinde, bunların doğal sonucu olarak ders kitapları sürekli güncellenmeye başlanmıştır. Bu güncellemeler doğrultusunda ders kitaplarının ... -
5,6 yaş grubu çocuklarının yabancı dil öğrenmesinin bilişsel ve kültürel gelişimlerine etkileriyle ilgili öğretmen görüşleri
Akgönül Eyol, Burçin (YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde Türkiye'de çok sayıda özel ve bazı devlet okul öncesi egitimkurumlarında, küçük yastaki çocuklara yabancı dil egitimi verilmektedir. Buarastırmanın amacı, 5?6 yas grubu çocuklarının yabancı dil ögrenmesinin ... -
9 - 10. sınıflarda yabancı dil öğretiminde eğitici dramanın yeri ve önemi
Özgül, Vildan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı etkili öğretim metotlarından biri olarak kabul edilen eğitici dramanın orta öğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik yabancı dil derslerinde görülen etkilerini ve uygulama tekniklerini incelemektir. ... -
9-13.yüzyıl arası Arapça klasik metinlerde geçen savaş ve askerlik terimleri
Özkalkan, Nevzat (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ulusların tarihlerinde savaşların büyük yeri vardır. Modern askeri terminolojinin bir bölümü, tarihi dönemlerden geçerek günümüze ulaşmış terimlerden oluştuğundan, klasik Arapça kaynak eserlerde geçen askeri terimlerin ... -
A a suggested e-portfolio model for elt students at Gazi University
Tonbul, Esna Betül (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin bir öğrenme vedeğerlendirme aracı olarak elektronik portfolyo ile ilgili algılarını, tutumlarını veelektronik portfolyo gelistirme süreci ile ilgili olarak tecrübelerini ... -
A case study for the effects of collocation instruction on writing and vocabulary gains of students
Baturalp Avci, Gamze (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda yapılan araştırmalarda, kişinin anadilini kullanırken,her defasinda değişik sözcükleri yanyana getirip yeni cümleler kurmak yerine,beyninde kalıplar halinde tuttuğu çeşitli ifadeleri alıp kullandığı ... -
A Case study of the role of key concepts in Turkish learners background knowledge for enhancing reading comprehension in a specific content area
Gahramanova, Raifa (İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ABSTRACT Title: A case study of the role of key concepts in Turkish learners' background knowledge for enhancing reading comprehension in a specific content area Author: Raifa Gahramanova Thesis Chairperson: Ms. ... -
A case study on improving reading strategies of Turkish ESP learners
Sert, Sibel (MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Özel Amaçlı İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin okuma stratejilerini ortaya çıkarmayı ve sekiz hafta süren strateji tabanlı okuma uygulaması ile strateji kullanımlarını arttırmayı amaçlamıştır. Çalışma, Mersin ... -
A case study on the hidden curriculum of a university foreign languages preparatory school through perceptions
Sezen, Özlem (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı örtük progamın, İstanbul Türkiye'de yer alan bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Hazırlık Okulunda var olup olmadığını saptamaktır. İkincil olarak, var olması durumunda kurumun örtük programının ... -
A case study on willingness to communicate in learning English as a foreign language
Bursali, Nihan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Bu çalışmanın amacı, iletişim kurma istekliliğinin ikili yapısını – karakteristik iletişim kurma istekliliği ve durumsal iletişim kurma istekliliği- Türkiye'deki yabancı dil ortamlarında sınıf içerisinde bireylerin ... -
A case study: Students` attitudes towards academic English courses at faculty of education
Kavgaci, Tuğçenur (BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Eğitim Fakültesi öğrencilerinin, yabancı dil öğrenmelerine yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, farklı dönemlerinde müfredatlarında İngilizce olan üç bölümdeki öğrenci grubunun İngilizce ... -
A comparative analysis and overall evaluation of ELT coursebooks prepared in Uzbek, Turkish and English language teaching contexts in terms of communicative skills building
Urunboeva, Jamola (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Türkiye'de, Özbekistan'da ve İngiltere'de basılan ve sekizinci sınıflarda İngilizce öğretiminde kullanılan üç ders kitabı değerlendirilmiştir. Bunlar Özbekistan Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ... -
A comparative analysis in written discourse: A corpus-based study on frame marker use in native and non-native students` argumentative essays
Atasever, Serap (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Argumentative writing can be challenging for student writers as it requires them to organize their claim, counter/arguments and discourse through the use of linguistic expressions and communicate successfully with readers. ... -
A comparative analysis of teachers` beliefs and practices on the assessment of 4th grade-efl students in Turkey, Italy and Finland
Çakir, Nilay (BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-14)Türk eğitim sistemindeki yeni değişikliklerle birlikte, İngiliz dili öğretimi müfredatı öğrencilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak tekrar düzenlenmiştir. Yeni müfredat daha çok iletişimsel yeterliliklere odaklanmakta ve ... -
A comparative analysis on SOFL students` perceptions regarding nest and Non-NEST effects on motivation and attitudes
Demir, Yusuf (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, dünyanın her yerinde ana dili İngilizce olmayan İngilizceöğretmenlerinin işe alım sürecinde maruz kaldıkları ön yargı ve karşılaştıklarıgüçlükleri; ana dili İngilizce olan ve ana dili İngilizce olmayan İngilizce ... -
A comparative and contrastive analysis of the results of conversation analysis of English and Turkish languages and its effects on Turkish students learning English
Bilgiç, Fatih Agah (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada konuşma analizinin bulgularını uygulayarak gündelik konuşmalar bakımından Türkçe ve İngilizce dilleri arasında fark ve benzerlikleri ortaya çıkarmaya ve İngilizce eğitimi alan Türk öğrenciler üzerinde ... -
A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers` stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
Pastakkaya, Suzan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-17)Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık ...