Browsing by Author "Yabancı Diller Anabilim Dalı"
Now showing items 21-40 of 85
-
Bilişsel ve üst-biliş stratejilerinin kullanımı ile yabancı dil testlerindeki performans arasındaki ilişki
Değirmenci, İsmail Lütfü (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilişsel ve üst-biliş stratejilerinin kullanımı ile yabancı dil testlerindeki performans arasındaki ilişki İsmail Lütfü Değirmenci Bu çalışmanın amacı öğrencilerin yabancı dil testlerindeki bilişsel ve üst-biliş strateji ... -
Challenges faced by english language teachers in teaching English to young learners in public primary schools
Keskin, Pervin (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-30)İngilizce dili küresel ortak dil olduğundan İngilizce bilmek oldukça önem kazandı. Bunun sonucunda da pek çok ülke İngilizceye yetkin bireyler yetiştirmek amacıyla Erken Yaşta Çocuklara İngilizce Eğitimini ilkokul programlarına ... -
Cultural and intercultural views in ELT coursebooks used in Libya
Algheetah, Marwah Meelad Emran (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-06-25)İngiliz dili eğitimi alanında, geleneksel kültür görüşü yerini kültür olgusunu sınırları belirsiz ve değişken ve kimlik olgusunu da çoğul ve farklı ortam ve etkileşim bağlamlarına göre değişken kabul eden daha dinamik ve ... -
Çocuklara yabancı dil olarak Fransızca`nın öğretiminde şarkı destekli kelime öğretiminin önemi ve başarıya katkısı
Gümüş, Sinem (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretiminde şarkı destekli kelime öğretimi ve bu yöntemin öğrencilerin akademik başarılarına katkılarını incelemektir. Yabancı dil öğretiminde geçmişten günümüze kadar çeşitli öğretim ... -
Çoklu Zeka Kuramı bağlamında yabancı dil olarak Almanca öğretiminde oyunların işlevi
Bektaş, Didem (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada günümüz eğitimbiliminde önemle üzerinde durulan çoklu zeka kuramı ve oyun kavramı genelde yabancı dil, özelde yabancı dil olarak Almanca öğretimi çerçevesinde irdelenecektir. Gardner'ın zekayı yeniden ... -
Das Bild vom Spracherwerb bei den Fremdsprachenlehrerkandidaten
Arslan, Ayşe (NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Türkiye'de 8 farklı Almanca öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 363 Yabancı dil öğretmen adayı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan 14 kursiyerin ?Yabancı dil öğretmeni? ve ?Yabancı dil? ... -
Designing a training model for erasmus candidates to improve their intercultural communicative competence
Tuzcu Eken, Derya (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Literatürdeki tüm teorik çerçeve ve önerilere rağmen, öğretmenler, ders kitabı yazarları, kısacası tüm paydaşlar için öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini nasıl geliştireceklerine yönelik somut önerilerin ... -
Developing spiral teaching model for vocabulary learning: A communicative and social constructivist language teaching perspective
Dolmaci, Ahmet (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kelime öğrenmelerini geliştirmek, kelime öğretimiyle ilişkili problemlerle başa çıkmak amacıyla iletişimsel ve sosyal yapılandırmacı yaklaşım yoluyla spiral kelime öğretimi için pratik bir ... -
Dynamic assessment of secondary school EFL learners` tense preferences in writing activities
Şentürk, Yeliz (KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-17)Dinamik değerlendirme, öğrencilerin dil becerilerini test etmek için Vygotsky'nin gelişim anlayışına dayalı nispeten yeni bir yaklaşımdır. Vygotsky'nin sosya-kültürel teorisine göre, insanın bilişsel gelişimi ... -
Effectiveness and professional competencies of English language teachers in first five years in turkey
Bilican, Recep (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Globalleşen günümüz dünyasında İngilizce uluslararası bir dil olarak daha fazla kişi tarafında kullanıldığından dolayı bu dili öğrenmenin önemi git gide artmaktadır. Ayrıca şu da bilinen bir gerçektir ki öğrenciler verimli ... -
Effects of multi-sensory language teaching on learners` achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
Çelik Korkmaz, Şule (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngiliz dili öğretimi, ders kitabı ve bazı temel eğitim teknolojisi ekipmanları gibi görsel ve kısmen işitsel materyallere dayalı olmuştur. Yirminci yüzyılın sonlarından başlayarak, dünya, sınıfları da kapsayacak şekilde ... -
EFL students` attitudes towards the development of speaking skills via project-based learning: An omnipresent learning perspective
Yaman, İsmail (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğrenimi bağlamında en çetin boyutlardan birini ele alan bu çalışma konuşma becerilerinin Proje Tabanlı Öğrenme modeliyle geliştirilmesi üzerine odaklanmaktadır.Bu çalışma 2013-14 akademik yılı güz döneminde ... -
Eğitim fakültesi Almanca bölümü öğrencilerinin Almanca dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Küçük, Osman (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)B u çalışmanın amacı, Almanca Bölümü Öğrencilerinin Almanca Dersinekarşı tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Geçerlilik ve güvenirlikçalışması, 2005-2006 eğitim öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim ... -
English language teachers` perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices?
Kamaz Gümüşel, Büşra (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışma Türkiye'de görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin İngilizce'nin küresel olarak kullanımından ortaya çıkan Ortak Dil Olarak İngilizce (ODİ) kavramına ilişkin tutumlarını araştırmayı amaçlamıştır. ... -
Evaluation of the english textbooks used in seventh grades of state schools in terms of learner autonomy
Çalişir, Tuğba (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Türkiye?deki devlet okullarının yedinci sınıflarında son beş yıldır okutulan İngilizce ders kitaplarının öğrenci özerkliğine katkı sağlayıp sağlamadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Kısaca, bu çalışma ders ... -
Exporing EFL instructors` experiences with distance education
Yapar, Osman Erdem (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-03)Türkiye'deki üniversite düzeyinde İngilizce Öğretimi oldukça sık araştırılmış bir alandır. Zorunlu İngilizce dersleri de bu geniş araştırma alanının bir parçasıdır. Zorunlu İngilizce dersine kayıtlı yüksek öğrenci ... -
Fakir Baykurt` ta kadın imajı: Irazca Kara Kezik Acar
Konuk, Fatma (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Fakir Baykurt'un Irazca'nın Dirliği ve Yarım Ekmek eserlerindeki Irazca Kara ve Kezik Acar karakterleri incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın başında Fakir Baykurt'un çocukluk, gençlik ve meslek ... -
Fransızca öğretiminde iletişim bilişim teknolojilerinin kullanılması
Kara, Demir (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, iletişim bilişim teknolojilerinin özellikle fransızca öğretimi alanında kullanım şekilleri ile ilgili literatür taraması üzerinden yürütülen betimsel bir çalışmadır. Öncelikli olarak birinci bölümde kısa bir ... -
Funktionsverbgefüge im Deutsche und deren entsprechungen im Turkischen
Yilmaz, Hüseyin (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)68 In Bezug auf die semantisch- pragmatischen Eigenschaften ist es möglich zu behaupten, dafi mehrere Eigentümlichkeiten des deutschen FVG auch fiir die türkischen Verbalgefuge zutrefFend sind. Die Verbalgefuge des Türkischen, ... -
Göreve dayalı öğretim yönteminin Türkçe`nin yabancı dil olarak öğretiminde dinleme becerisinde kullanılmasının avantajları
Yorulmaz, Murat (TRAKYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Göreve Dayalı Öğretim Yönteminin Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dinleme Becerisinde Kullanılmasının AvantajlarıBu çalışma, Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretiminde göreve dayalı öğretim yönteminin ...