Fen ve teknoloji öğretmenlerinin yetkinlik algıları ve öğretim metodu kullanma durumlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Canbulat Şahiner, Nejla | |
dc.contributor.author | Şencan, Rifat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:38:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:38:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99620 | |
dc.description.abstract | Araştırma, ortaokullarda görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin yetkinlik algıları ve öğretim metodu kullanma durumlarının belirlenmesi, öğretim metodu kullanma durumları ile yetkinlik algıları arasında fark olup olmadığının değerlendirilmesi amacıyla kesitsel ve tanımlayıcı tipte planlandı.Karaman İl Merkezi ortaokullarında görev yapan toplam 52 Fen ve Teknoloji Öğretmeni ile yürütüldü. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Öğretmen Yetkinlik Ölçeği ve Müfredata Göre Öğretim Yöntemi Kullanma Formu kullanılarak toplandı. Toplanan veriler SPSS21.0 paket programı ile ortalama, yüzde gibi tanımlayıcı istatistikler, t testi, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri ile değerlendirildi. Araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin yaş ortalaması 38,69±9,30 (26-60 yaş), ÖYÖ'den aldıkları toplam puan ortalamaları 95,61±8.65 idi. Fen ve Teknolojileri Öğretmenlerinin yetkinlik algılarının `çevresel etkiler` alt boyutunun cinsiyetten etkilendiği görüldü. ÖYÖ toplam ve alt boyut puan ortalamalarının, yaş, eğitim durumu ve mesleki çalışma yılından etkilenmediği belirlendi. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin kullandıkları öğretim metotları tüm sınıf ve ünitelerde düz anlatım, soru cevap ve laboratuvar yöntemlerini ağırlıklı olarak kullanmaktadırlar. Öğretmenlerin öğreten-öğrenen merkezli öğretim metodu kullanma durumları ile yetkinlik algıları arasında anlamlı farklılık bulunmadı. | |
dc.description.abstract | This research is planned as cross-sectional for determining Science and Technology Teachers, who are working in secondary school, competence perceptions and their usage of teaching method, evaluating if there is a significant difference between their usage of teaching method and their perception of competence.The study conducted with 52 Science and Technology Teachers working in secondary school in Karaman City Center. Data collected with Personal Information Form, Teacher Efficacy Scale, Usage of Curriculum Based Teaching Method. Collected data evaluated with SPSS21.0 package program in regard to descriptive statistics like mean and percentage, T-Test, Kruskal Wallis and Mann Whitney U.Teachers' age average in this study was 38,69±9,30 (between 26-60), total score mean from Teacher Efficacy Scale was 95,61±8,65. Gender affected the Science and Technology Teachers' 'environmental effects' sub-dimension of competence perception. Teacher Efficacy Scale's total and sub-dimension score means weren't affected from age, educational background and number of working years. Science and Technology Teachers mainly used direct instruction, question and answer and laboratory methods as a teaching methods in all grades and unites. There was no relation between teaching-learning-based teaching method and teachers' perception of competence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji öğretmenlerinin yetkinlik algıları ve öğretim metodu kullanma durumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of competence perceptions and teaching methods of science and technology teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-05 | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 10232264 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537319 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |