Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Serhat
dc.contributor.authorTosuncu, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T11:38:11Z
dc.date.available2020-12-06T11:38:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99615
dc.description.abstractPedagojik Alan Bilgisi konu alanına özgü bir bilgidir. Pedagojik bilgi ile konu alan bilgisinin karışımına Pedagojik Alan Bilgisi denir. Herhangi bir konunun anlaşılmasını sağlamak amacıyla kavramları en iyi şekilde temsil eden analojilerin, örneklerin, açıklamaların, sunumların ve gösteri yöntemlerinin kullanılmasını sağlayan bir bilgi türüdür. Hiyerarşik olarak yapılandırılmış verileri analiz etmek için tasarlanmış özel bir regresyon tekniğine ise Hiyerarşik Lineer Modelleme denir. Bu çalışmada, Türkiye'deki üniversitelerden rastgele örneklem ile seçilen 20 üniversiteden gönüllü ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının açık uçlu sorulardan oluşan ve uluslararası `Matematik Öğretmeni Eğitimi ve Gelişimi Araştırması` (TEDS-M) projesinden Türkçe'ye uyarlanmış olan `Pedagojik Matematik Bilgisi Testi`ndeki sorulara cevap vermeleri istenilmiştir. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının bu test sonucunda PAB puanları hesaplanmıştır.Bu çalışma esnasında kurum düzeyi ve birey düzeyi değişkenleri kullanılmıştır. Kurum düzeyi değişkeni olarak 20 üniversitedeki YGS ve LYS taban puanları, öğrenci sayıları ve öğretim üyesi sayıları, öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayıları ve kız öğrenci sayısının erkek öğrenci sayısına oranına ve üniversitelerin bulundukları illerin nüfuslarına da bakılmıştır. Ayrıca İMÖA'larının yeterlilik düzeyleri, yaşları, gelir düzeyleri, okula gelmeden önce bir mesleklerinin olup olmadığı, lise not ortalamalarının kaç olduğu, kitap okuma alışkanlıklarının olup olmadığı ve cinsiyetlerine, babalarının ve annelerinin eğitim durumları ve oturdukları evde ne kadar araç ve gerecin bulunduğu gibi bilgilere ise birey düzeni değişkeni olarak bakılmıştır. Kurum düzeyi değişkenlerin İMÖA'nın pedagojik alan bilgileri üzerinde herhangi bir etkisi olmamıştır. Birey düzeyi değişkenlerine baktığımızda ise sadece öğrencilerin yeterlik algılarının pedagojik alan bilgileri üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisinin olduğu; fakat diğer değişkenlerin ise, pedagojik alan bilgisi üzerine anlamlı bir etkisinin olmadığı anlaşılmıştır
dc.description.abstractPedagogical content knowledge (PCK) is specific to a certain subject. The mixture of pedagogical knowledge and subject matter knowledge is called pedagogical content knowledge. It is a knowledge type that represents the use of analogies, examples, explanations, presentations and demonstration. There is a special technique that analyse the data in a hierarachical way which is called Hierarchical Lineer Model. In this study, among 20 randomly selected universities in Turkey, volunteering preservice elementary mathematics teachers have been questioned to reply to open ended questions from an international project - `Teacher Education and Development Study in mathematics` (TEDS-M) - that has been adapted into Turkish as `Pedagogical Mathematics Knowledge Test`. At the end of the test questions, preservice elementary mathematics teachers' PCK scores have been calculated.In this study, variables at institution and individual levels have been used. As institutional level variables, base university entrance and selection test scores, the number of students, the number of lecturers, the ratio of the students to lecturers, the ratio of female and male students and the populations of the cities were used. No institutional level variable had an impact on PCK scores. Besides, the level of competency perception, age, the level of income, previous work experience, grade point averages at high school, if they had the habit of reading books, their genders, what their mother's and father's educational background were, how many equipment they had at their homes were examined as individual variables. Instutition level variables didn't have an effect on all these pedagogical content knowledge. When looking at the individual level variables, only competency perception had a positive and significant effect on pedagogical content knowledge.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgileri üzerinde etkili olan faktörlerin hiyerarşik lineer modelleme kullanarak incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the factors effecting pedagogical content knowledge of preservice elementary mathematics teachers using hierarchical linear modeling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-11
dc.contributor.departmentFen Bilimleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10252104
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549435
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess