Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Mustafa
dc.contributor.authorAzkin, Zeynel
dc.date.accessioned2020-12-06T11:37:55Z
dc.date.available2020-12-06T11:37:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99607
dc.description.abstractDünyada bilim ve teknolojide önde gelen ülkeler, nitelikli insan gücünü arttırmak için fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bir bütün olarak verildiği STEM eğitimini eğitim programlarına yansıtmıştır. Bilim ve teknolojideki gelişmeler STEM alanında da gelişmelere yol açmıştır. Bu gelişimin önemli adımlarından birisi de STEM+ Arts: STEAM, yani STEM alanlarına sanatın da eklenmesi ile ilgili çalışmalardır. Yapılan bu araştırma, STEAM eğitiminin, öğrencilerin sanata yönelik tutumlarına, STEM mesleki ilgilerine, STEAM anlayış ve perspektiflerine katkısını tespit etmek amacıyla ve çalışmaya anlamlılık katacağı düşüncesiyle güzel sanatlar lisesinde gerçekleştirilen STEAM uygulamasını içermektedir. Katılımcılar seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan uygun örnekleme yöntemi yoluyla tercih edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Karaman ili Güzel Sanatlar Lisesi 11. Sınıfta öğrenim gören 26 öğrenci oluşturmuştur. 10 hafta süren bu araştırma karma desene göre dizayn edilmiş, nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın ilk aşaması olan nicel yöntemin gerçekleştirildiği kısımda veri toplama araçları olarak öğrencilere sanata yönelik tutum ölçeği ve STEM mesleki ilgi ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında nitel veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu uygulanmıştır. Sanata yönelik tutum ve STEM mesleki ilgi ölçeklerinden elde edilen veriler, SPSS 24.0 programı kullanılarak Wilcoxon İşaretli Sıralar testiyle analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmış yer yer katılımcıların verdikleri cevaplardan direkt alıntılar yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların STEM mesleki ilgilerinin arttığı ve bunun son test lehine olduğu yine sanata yönelik tutumlarını anlamlı bir şekilde geliştirdiği bunun son test lehine olduğu anlaşılmıştır. Katılımcılar gerçekleştirilen STEAM uygulamasının kendilerine hem sanat hem de akademik anlamda katkısının olduğunu vurgulamışlardır.
dc.description.abstractIn the world, the leading countries in the field of science and technology, have reflected STEM education, which is give as a whole of science, technology, engineering and mathematics disciplines, to increase qualified manpower. Advances in science and technology have also led to the development of STEM. One of the most important steps in this development is the work on inclusion of art in STEM are as, which is called as STEAM (STEM + Art = STEAM). This research includes, the application of STEAM in an art school thinking that if will add meaning to the research and to determine the idea that STEAM education will contribute to the students attitudes towards art, their STEM career interest and their contribution to STEAM understanding and perspectives. The researchs participants were composed of 26 students who were in the 11 th grade in Karaman City Fine Arts High School in 2017-2018 Academic year. Through appropriate sampling method which is one of the random sampling methods. This research, which lasted 10 weeks, was used together with qualitative and quantitative methods designed according to mixed pattern. In the first step of the research in which quantitive method was used, the students were applied to the attitude towards art scale and STEM career interest survey as data collection tools. In the second step of the research in which qualitative method was used, the interview form developed by the researcher was applied as a qualitative data collection tool. The datas, obtained from the attitude towards art scale and STEM career interest survey were analyzed by using non-parametric Wilcoxon Signed-Rank test with SPSS 24.0 software. In the analysis of the qualitative data, content analysis and descriptive analysis were used, and direct quotations were made from the responses of the participants. As a result of the study, it was understood that the participants increased their interest in STEM and that they develop their attitudes towards art significantly in favor of the last test. The participants emphasized that the STEAM application performed has contributed to them both in art and academic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSTEAM (fen-teknoloji-mühendislik-sanat-matematik) uygulamalarının öğrencilerin sanata yönelik tutumlarına, STEAM anlayışlarına ve mesleki ilgilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of impacts of the STEAM (science-technology-engineering-art-mathematics) applications into STEAM attitudes, steam conceptions and career interests of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-10
dc.contributor.departmentFen Bilimleri ve Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.identifier.yokid10247655
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548939
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess