Show simple item record

dc.contributor.advisorArı, Kamil
dc.contributor.advisorAydın, Serhat
dc.contributor.authorYavuz, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-06T11:36:02Z
dc.date.available2020-12-06T11:36:02Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99550
dc.description.abstractİlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik tutumlarının ve pedagojik alan bilgilerinin incelendiği bu çalışmada; şehir, yaş, cinsiyet, evdeki kitap sayısı, evdeki araç-gereçler, anne ve baba eğitim düzeyi, lisedeki genel not seviyesi, fakülteden önce para kazanılan bir mesleğin olma durumu, fakülte başarısını engelleyen bir durumun varlığı, öğretmenlik mesleğine dair gelecek düşüncesi, öğretmenlikte kendini yeterli görme, pedagojik alan bilgisi puanı için sayı, geometri, veri, ölçme puanları, iç motivasyon puanı, dış motivasyon puanı, kendini matematik öğretmeye hazır hissetme, matematik başarısını değişmez nedenlere bağlama inancı, matematik öğrenci merkezli öğrenilir inancı, matematik öğretmen merkezli öğrenilir inancı, matematik bir dizi kural ve eylemdir inancı ve matematik keşif ve araştırmadır inancı değişkenleri üzerinde çalışılmıştır.Çalışmanın verilerini toplamak için 20 üniversitedeki 721 ilköğretim matematik öğretmen adayıyla anket yapılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 17.0 programında CHAID analiziyle incelenmiştir. Ayrıca 2 öğretmen adayıyla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak konunun derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte iki deneyimli matematik öğretmeniyle de aynı mülakatlar yapılarak karşılaştırmalı sonuçlara ulaşmak istenmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Bu yönüyle çalışma karma desenli bir çalışma oluştur.Yapılan analiz sonuçlarına göre aday öğretmenlerin ve deneyimli öğretmenlerin matematiğe yönelik tutumu üzerinde en çok etkisi bulunan değişkenlerin; matematik öğretmeye hazır hissetme inancı, iç motivasyon, pedagojik alan bilgisi, lisedeki genel not düzeyi, öğrenci merkezli öğretim ve dış motivasyon değişkenleri olduğu bulunmuştur. Pedagojik alan bilgisi üzerinde en etkili bulunan değişkenler ise matematik başarısını değişmez nedenlere bağlama inancı, tutum, iç motivasyon, dış motivasyon ve matematik öğretmeye hazır hissetme değişkenleridir.
dc.description.abstractIn this study, attitudes of pre-service mathematics teacher candidates towards mathematics and pedagogical content knowledge were examined; city, age, gender, the number of books at home, home equipment, education level of mother and father , general grade level in high school, the existence of a profession earned money before the faculty, the existence of a situation that prevents the success of the faculty, the future thinking about teaching profession, self-teaching sufficient vision, number, geometry, data, measurement scores, internal motivation score, external motivation score, feeling ready to teach mathematics, belief in linking mathematics achievement to invariable reasons, belief in the idea of student-centered maths learning, belief in the idea of teacher-centered maths learning, some series of rules and actions in mathematics have been studied on belief and belief in mathematics discovery and research.In order to collect the data of the study, a survey was conducted with 721 primary school mathematics teacher candidates in 20 universities. The data obtained from the questionnaires were analyzed by CHAID analysis in SPSS 17.0 program. In addition, semi-structured interviews were conducted with 2 prospective teachers in order to investigate the subject in depth. In addition, the same interviews were conducted with two experienced mathematics teachers to obtain comparative results. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis. From this aspect, this study creates a mixed pattern work.According to the results of the analysis, the variables that have the most effect on the attitude of teacher candidates and experienced teachers towards mathematics are; belief in feeling ready to teach mathematics, internal motivation, pedagogical content knowledge, general grade level in high school, student-centered teaching and external motivation. The most influential variables on pedagogical content knowledge are belief in linking mathematics achievement to unchangeable causes, attitudes, internal and external motivation and feeling ready to teach mathematics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumlarının ve bilgilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the attitudes and knowledge of primary school teaching mathematics teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-02
dc.contributor.departmentMatematik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmInterview
dc.subject.ytmCHAID analysis
dc.identifier.yokid10326424
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613029
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess