Show simple item record

dc.contributor.advisorErsöz, Filiz
dc.contributor.authorOdabaş, Sercan
dc.date.accessioned2020-12-06T11:34:05Z
dc.date.available2020-12-06T11:34:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99514
dc.description.abstractTeknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte piyasalarda rekabet artmaktadır. Yükselen rekabet koşullarında, şirketlerin gelecek için öngörülerde bulunmak istemeleri kaçınılmazdır. Tahminlerin doğruluğu gelecek için şirketlerin karar vermelerini de kolaylaştırır. Bu koşullar göz önünde bulundurulduğunda her şirket için talep tahminleri çok önemlidir. Talep tahmini, şirketlerin ürün ve ürün grupları adına belirlenen bir zaman dilimi içinde ne kadar istek göreceğinin belirlenmesidir. Şirketlerin kısa veya uzak vadeli yönetim hedeflerine ulaşmak için alınan kararlarda, taktiksel ve stratejik olarak aktif bir rol oynamaktadır. Şirketin varlıklarını optimale yaklaştırmakta ve böylece belirlenen hedefler ile uygulanan operasyonlar arasındaki fonksiyonel bağı sağlamaktadır. Bu çalışmada İstanbul genel merkezli, Düzce ilinde üretim fabrikası olan ve Türkiye'nin her bölgesinde üretim atölyelerine sahip olan SBS Tekstil firması adına talep tahmini uygulaması yapılmıştır. Firmanın geçmiş yıllara ait verilerine talep tahmini analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi yöntemi, basit doğrusal regresyon analizi ve ağırlıklı hareketli ortalama yöntemi uygulanmış ve sonuçlar bulunmuştur. Çalışma sonucunda firma için gelecek yıllarda kullanılacak talep tahmini denklemi oluşturulmuştur.
dc.description.abstractWith the rapid development of technology, competition in the markets is increasing. In the conditions of rising competition, it is inevitable for companies to make predictions for the future. The accuracy of the forecasts will also facilitate the decision-making of companies in the future. Demand forecasts are very important for every company considering these conditions. Demand forecasts are the determination of how much the companies will see in a time period determined on behalf of the product and product groups. Demand forecasts play an active role in tactical and strategic decisions taken on the administrative side of companies to achieve their near or far-term goals, bringing the company's assets closer to optimal and thus ensuring the link between the targets set and the operations implemented.In this study, headquartered in Istanbul, with manufacturing factory in Düzce and having production workshops in every region of Turkey on behalf of SBS Textile company forecast demand application was made. Multiple linear regression analysis method, simple linear regression analysis method and weighted moving average method were applied to the demand estimation analysis of the company's previous years and the results were found. As a result of the study, the demand estimation equation which will be used for the company in the coming years was created.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleTekstil sektöründe ihracat yapan bir firmada talep tahmini uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310259
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602561
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess