Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükyılmaz, Ozan
dc.contributor.authorAkar, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T11:33:15Z
dc.date.available2020-12-06T11:33:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99489
dc.description.abstractBu çalışma duygusal emek ve iş tatmini ilişkisine odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı banka çalışanlarının duygusal emek davranışlarının iş tatminlerini ne şekilde etkilediğini belirlemektir. Bu amaç kapsamında Karabük ilinde farklı bankalarda görev yapmakta olan 115 banka çalışanından anket yoluyla veri sağlanmıştır. Araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda yüzeysel ve doğal davranışın içsel iş tatmini üzerinde, yüzeysel ve derinlemesine davranışın dışsal iş tatmini üzerinde etkisi tespit edilmiştir. Genel iş tatmini üzerinde ise duygusal emeğin her üç boyutunun etkili olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Duygusal Emek, İş Tatmini, Banka Çalışanları.
dc.description.abstractThis study focuses on the relationship between emotional labor and job satisfaction. The aim of this study is to determine how emotional labor behaviors of bank employees affect job satisfaction.Within the scope of this aim, data are collected from 115 bank employees working in different banks in Karabük. Multiple linear regression analysis is used to test the research hypotheses.As a result of the study, the effects of surface acting and genuine acting on internal job satisfaction, and surface acting and deep acting on external job satisfaction were determined. Also, all three dimensions of emotional labor were found to be effective on general job satisfaction.Keywords: Emotional Labor, Job Satisfaction, Bank Employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleDuygusal emeğin banka çalışanlarının iş tatmini üzerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of emotional labor on job satisfaction of bank employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10306979
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597517
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess