Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Kadir
dc.contributor.authorÇalik, Aysun
dc.date.accessioned2020-12-06T11:32:21Z
dc.date.available2020-12-06T11:32:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99461
dc.description.abstractNeoliberal politikaların dünyadaki etkileri dikkate alındığında onun toplumsalalanı her yönüyle etkilediğini söyleyebilmek mümkündür. Toplumsal yapının enönemli parçalarından birisi olan eğitim de günümüzde söz konusu politikalardan payınıziyadesiyle almaktadır. Küreselleşme ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi Türkiye‟dede eğitim alanı bir piyasa faktörü haline getirilmiştir. Buna dayalı olarak da eğitimticari bir alan haline getirilmiş, eğitim öğretim faaliyetleri neoliberal uygulamalarınetkilerine açık hale getirilmiştir. Sosyal devletin eğitim-öğretim faaliyetleri konusundaçok etkili olamayacağı düşüncesi ile eğitim özel girişimcilik alanına dönüştürülmüşdurumdadır. Eğitim öğretimde okulların özelleşmesi ile başlayan bu süreç, eğitimiücret karşılığı elde edilebilen bir meta haline getirmiştir. Bu dönüşüm toplumlarıderinden etkilemiş ve sosyal bilgi aktarımı neoliberal piyasanın çıktılarına entegreedilmiştir. Eğitim alanında ebeveynlerin okula bakış açıları ve okuldan beklentileri debu duruma göre şekillenmiştir. Nitekim özel okul ebeveynlerinin giderek neoliberalişlerde çalışan hali dikkate alınınca, onların iş temelli bakışlarının çocuklarının eğitimkoşullarında da karşılık bulduğu görülmektedir. Eğitimin temel amaçları, gelenekselokul algısı, okul ve öğretmenden beklentileri de buna bağlı olarak değiştirmektedir.Gelenek ötesi toplumlarda toplumdaki belirsizlik ve risk unsurları ile şekillenen budeğişim söz konusu politikaların gündelik hayata dair yansımaları olarak karşımızaçıktığını söylemek de mümkündür. Neoliberal koşulların toplumsal hayatı ve bunabağlı olarak toplumdaki eğitim algısını nasıl etkilediği artan özel okul ve öğrencisayılarından anlamak oldukça kolaydır. Ayrıca yaşananlar ebeveynlerin okullardanbeklediği kriterlerin ve içeriğin değişmesine neden olmaktadır. Tüm bu çıktılarınetkilerini yükselen özel okul piyasasındaki rekabet ve hizmet sunumlarına dairiçeriklerde görebilmek mümkün olmaktadır.Çalışmamız neoliberal ekonomi politikalarının ebeveynlere yansıyan boyutunuele almakta söz konusu politikaların ebeveynler açısından nasıl gerçekleştiğini ortayakoymaktadır.Anahtar Kelimeler: Neoliberal eğitim, ebeveynlerin özel okul algısı, özel okuldanbeklentiler.
dc.description.abstractIt is seen that neoliberal policies affect deeply all social areas in the world.Education, which is one of the most important dynamics of social structure, is takingits share from these policies. With globalization, as in the whole world in the field ofeducation in Turkey has become an industry. Education has become a commercialarea, education and training activities have been dominated by neoliberal practices.Education was opened to privatization with the idea that the social state wouldnot be very effective in terms of education and training activities. Privatization ofschools made education a commodity purchased for a fee. This transformation hasaffected deeply society and led to neoliberal lives. In the field of education, parents'perspectives and expectations from the school were shaped accordingly. The mainobjectives of education, traditional school perception, expectations from school andteacher have changed. This change, shaped by uncertainty and risk factors in societiesbeyond tradition, has emerged as reflections of these policies. How capitalism affectsthe social life and consequently the perception of education in society is clearly seenfrom the increasing number of private schools and students, the services expected fromschools.The aim of this study wants to evaluate parents‟perceptions of school andschool perpective by reflected neoliberal economic policies. The state budget has beenimplement in 1980 for neoliberal economic policies. In this study, how this idea effectthe our education and how school perception is effected by our parentsKeywords: Neoliberal education, parents' perception of private school, expectationsfrom private school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleNeoliberal dönüşümler bağlamında öğrenci velilerinin değişen okul algıları ve okula bakış açıları
dc.title.alternativeThe parents'perceptions of school and school perpective by reflected neoliberal economic policies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-03
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314450
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606534
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess