Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Neşe
dc.contributor.authorAlsharaa, Mohamed
dc.date.accessioned2020-12-06T11:30:25Z
dc.date.available2020-12-06T11:30:25Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99404
dc.description.abstractE-devlet için bilgi iletişim teknolojilerinin kullanılması, bir ülkenin kamu sektörü değerlerinde, kültüründe ve yapısında mutlak bir etkisi olduğu için büyük bir potansiyele sahiptir. E-devletler, hizmetleri iyileştirmek için, gerek özel gerekse kamu sektöründe güçlendirilmiş etkinlikle beraber maliyetleri düşürdüğü için kolaylıklar sağlamaktadır. Günümüzde, hükümetler, dünyanın her yerinde e-devlet girişimlerine öncelik vermektedirler.Bu çalışma, e-devlet uygulamalarının Libya ticari bankalarında, iş tatmini ve organizasyonel bağlılık üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Çalışmada, literatür taramasının ardından, Libya ticari bankalarında e-devletin organizasyonel bağlılık ve iş tatmini bakımından etkisi hakkında araştırma yapmak üzere öncelikler ortaya konulmuştur. Bu çerçevede kamu ve özel sektörden beş Libya ticari bankası belirlenmiştir. Bu bankalar, Ticaret ve Kalkınma Bankası, Wahda Bank, Cumhuriyet Bankası, Waha Bank ve Ulusal Ticari Bankasından oluşmaktadır.Bu çalışmada, veri toplama metodu olarak, anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, bahsedilen bankalarda kilit pozisyonlarda çalışan bireylere anketler uygulanmıştır. Seçilen bankalarda çalışanlara, bölüm başkanlarına, bölüm müdürlerine ve banka müdürlerine toplam 389 adet anket dağıtılmıştır. Veriler toplandıktan sonra SPSS programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir.Bu çalışmanın en önemli sonucu E-devlet programının, iş tatmini üzerinde ve orgütsel bağlılık üzereinde büyük bir öneme sahip olduğunu ortaya koymasıdır. E-devlet programlarının iş tatmini üzerindeki etki oranı% 66,7, örgütsel bağlılık üzerindeki etki oranı % 71,8 şeklinde gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: E-Devlet; iş tatmini; örgütsel bağlılık, Libya Ticari Bankaları
dc.description.abstractThe use of Information and Communication Technology for e-governance has huge potential because it has a definitive impact on the values, culture, and structure of the whole public sector of a country. E-governments provide the facility to improve services and reduce the cost with improved efficiency in both private and public sectors. The governments all over the world give priority to e-governance initiatives.The current study aims at exploring the impact of e-governance on organizational commitment and job satisfaction in Libyan commercial banks. In this study, after a thorough literature review, it was set priorities to conduct the study on the impact on e-governance in Libyan commercial banks in terms of organizational commitment and job satisfaction. In this framework, five Libyan banks were selected, public and private, which include:Trade and Development Bank, Wahda Bank, Al-Jumhouria Bank, Waha Bank, National Commercial Bank.In this study, data collection method was individual questionnaires, which were distributed among the individuals at key positions. Total 389 questionnaires were distributed to employees, department heads, department managers and bank managers in the selected banks. After collecting the data, it was analyzed using the statistical program SPSS.The most important result in the current study emerged in the form of significant effect of e-government program on job satisfaction with 66.7% impact rate. The e-government program also had a significant effect on the employees' organizational commitment, which was 71.8%.Keywords: E-Government; Job satisfaction; Organizational Commitment; Commercial Banksen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleThe effect of e-governance on job satisfaction and organizational commitment in Libyan commercial banks
dc.title.alternativeLibya ticari bankalarında e-yönetişimin iş tatmini ve örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-28
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic banking
dc.subject.ytmRetail banking
dc.identifier.yokid10327605
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620089
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess