Buji ateşlemeli tek silindirli bir motorda doğalgazın alternatif yakıt olarak kullanılması
dc.contributor.advisor | Sekmen, Perihan | |
dc.contributor.author | Ayhan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:28:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:28:32Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99356 | |
dc.description.abstract | Sıkıstırılmıs dogalgaz (CNG), temiz ve ucuz bir yakıt olması nedeniyle buji ateslemelimotorlarda kullanılmaktadır. Ancak motorda herhangi bir degisiklik yapılmadan CNGkullanılırsa, motor gücünde bir miktar düsme olmaktadır. Bu çalısmada, buji ateslemeli birmotorlarda CNG kullanılmasının motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkisideneysel olarak incelenmistir. Ayrıca, içten yanmalı motorlarda CNG kullanımının benzinegöre avantajları ve karsılasılan problemler ele alınmıstır. Dogalgazın yüksek basınçta sıvıhalde depolanması problemi oldugundan tasıtlarda yaygın olarak kullanılması buproblemin çözülmesine baglıdır. Ancak, dogalgaz boru hattının geçtigi yerlerdeki sabittesis benzin motorlarında uygulama kolaylıgı nedeni ile dogalgazın kullanılabilir biralternatif yakıt oldugu söylenebilir. Deneyler sonucunda orijinal sıkıstırma oranında CNGile çalısmada, egzoz emisyonlarında azalma gözlenirken güç ve momentte bir düsüs ileözgül yakıt tüketiminde artıs belirlenmistir. | |
dc.description.abstract | Compressed Natural Gas (CNG) is used in spark ignition engines as a clean and cheap fuel.If CNG is used without an engine modification, engine power decreases. In this study, theimpact of using CNG on the performance and exhaust emissions of a spark ignition engineare investigated. The advantages of using CNG vs. gasoline and the resulting problems dueto usage of CNG in internal combustion engines are also studied. The common usage ofnatural gas in vehicles highly depends on being able to store it in liquid form at highpressures which is a problem needing solution. However, due to existence of natural gasstations in the vicinity of main gas pipelines and its ease of use in gasoline engines, naturalgas could still be considered as alternative fuel. In the experiments run at the originalengine compression ratio, CNG decreases engine power and torque with an increase inspecific fuel consumption. Nevertheless, using CNG, an improvement or decrease inexhaust gas emission is achieved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Buji ateşlemeli tek silindirli bir motorda doğalgazın alternatif yakıt olarak kullanılması | |
dc.title.alternative | Using natural gas an alternative fuel in a single spark ignition engine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 301207 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 200475 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |