Bir dizel motorda LPG kullanılması ve farklı özellikteki pilot dizel yakıtının motor performans ve emisyonuna etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aktaş, Abdurrazzak | |
dc.contributor.author | Yiğit, Abdül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:27:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:27:41Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99330 | |
dc.description.abstract | Araçlardan kaynaklanan emisyonların insan sağlığını tehdit etmeye devam etmesi ve petrol esaslı yakıtların tükeneceği endişesi, içten yanmalı motorlarda biyodizel, metil alkol, etil alkol, biyogaz, doğalgaz, hidrojen ve LPG gibi birçok alternatif yakıtın kullanılabilirliğini araştırma gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bunlardan LPG kendi kendine tutuşma sıcaklığının yüksek olması nedeniyle otto motorlarında yaygın bir şekilde kullanılabilmesine rağmen dizel motorlarda pek kullanılmamaktadır. Ancak bol bulunması, ucuz olması, temiz yanması ve birçok gaz yakıta göre daha kolay ve güvenli depolanabilmesi gibi özellikleri nedeniyle sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda kullanılabilirliğinin araştırılmasına ilgi duyulmaya başlanmıştır. Yapılan sınırlı sayıda araştırma LPG'nin tek başına dizel motorlarda kullanılamayacağı dizel yakıtı ile birlikte çift yakıt biçiminde kullanılabileceğini göstermiştir.Bu çalışmada sabit yükte değişik hızlarda iki çeşit pilot dizel yakıtı ve LPG'nin tek silindirli, dört zamanlı, direkt püskürtmeli, hava soğutmalı bir dizel motor performans ve emisyonlarına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi ile özgül yakıt tüketiminin, CO, NOx ve is emisyonunun azaldığı, HC emisyonunun ise bir miktar arttığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Because the car emissions continue to threaten human health and the concern of running out of petrol depended fuels lead us to need of making new observations on using new kinds of alternative fuels such as biodiesel, methyl alcohol, ethyl alcohl, biogas, natural gas, hydrogen and LPG on internal combustion engines. Due to LPG's high auto-ignition degree among these fuels, LPG commonly is used on Otto engines but is used rarely on diesel engines. However it is generous, cheap, burns without giving much poison to the atmosphere and relatively can be stored more easily and securely and these characteristics of LPG tend people to make more researches on its utilization on compression engines and ignition engines. A small number of studies showed that LPG fuel cannot be used on diesel motors solely but can be used with diesel fuel together as dual-fuel.In this research, the effects of two kinds of pilot diesel fuels with fixed loads but with different speeds and LPG fuel on the performance and emission of a one cylinder, four-stroke, direct-fuel-injected, air-cooled diesel engine is investigated experimentally. After the evaluation of the outputs gained by the experiments illustrated that specific fuel consumption, carbon monoxide (CO), nitrogen oxide (NOx) and smoke emission is decreased and HC emission is increased a little. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Bir dizel motorda LPG kullanılması ve farklı özellikteki pilot dizel yakıtının motor performans ve emisyonuna etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The usage of LPG in a diesel engine and the observation of the effects of different kinds of pilot diesel fuel on the performance of the engine and emission | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 323811 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 216684 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Otomotiv Bilim Dalı |