Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Abdurrazzak
dc.contributor.authorŞahin, Özkan
dc.date.accessioned2020-12-06T11:27:23Z
dc.date.available2020-12-06T11:27:23Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99321
dc.description.abstractDünya enerji ihtiyacının giderek artması ve hali hazırdaki birincil enerji kaynaklarının bu artış karşısında kısa sürede tükenecek olması gerçeği ve buna ek olarak fosil kökenli yakıt kullanımının meydana getirdiği çevresel sorunlar alternatif enerji arayışlarını arttırmaktadır.Günümüzde içten yanmalı motorlarda alternatif yakıt olarak etanol ve metanol gibi alkoller, LPG (Liquefied Petroleum Gases), doğalgaz, biyodizel ve hidrojen gibi yakıtlar kullanılmaktadır. Bu alternatif yakıtlardan biyodizel taşımacılık sektöründe önemli bir yer tutan dizel yakıtına en büyük alternatif yakıttır. Hidrojen ise temiz, çevreci, bol miktarda bulunması ve üretimi kolay bir alternatif yakıt olarak ön plana çıkmaktadır.Bu çalışmada tek silindirli, dört zamanlı, direkt püskürtmeli biyodizel/hidrojen çift yakıtı ile çalışacak şekilde düzenlenmiş bir dizel motorda sabit devirde hidrojen oranının performans ve emisyonlara etkisi incelenmiştir.Yapılan deneysel çalışmalar sonunda, soya biyodizeline hidrojen eklenmesinin; hidrokarbon, karbonmonoksit, karbondioksit ve is emisyonlarında önemli ölçüde azalmalar meydana getirdiği, fren termik verimini artırdığı ve özgül yakıt tüketimini düşürdüğü, buna karşın azot oksit emisyonlarında bir miktar artışa sebep olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractEarth energy need increase day by day and the reality that primary energy sources are used up, in addition to that the use of fossil based fuels cause environmental problems. All of these increase the search of alternative energy sources.Today, etanol and metanol alcohols, LPG (Liquefied Petroleum Gases), natural gas, biodiesel, and hydrogen are used for alternative fuels at internal-combussion engine. In these alternative fuels, biodiesel is the biggest alternative fuel for diesel at the transport sector. While hydrogen is clean, environmental, plentiful and very easy to product fuel, so these make it the most important fuel.At this study, single cylinder, direct injection engine in addition to biodiesel adding hydrogen is researched that how it affects its performance and emissions.At the end of the experimental study, adding hydrogen to soyabean biodiesel makes proper decrease at hydrocarbon, corbondioxide, carbon monoxide and smoke emissions, increases brake thermic output and decreases specific fuel consumption. On the contrary it causes a quantity of increase at the nitrogen oxide emissions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleBiyodizel ile çalışan bir motora hidrojen ilave edilmesinin motor performansına ve emisyonlara etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation into the influence of hydrogen addition to a biodiesel running engine on engine performance and emissions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiodiesel
dc.subject.ytmHydrogen
dc.subject.ytmDiesel engines
dc.identifier.yokid334262
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid237724
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess