Elektro ? mekanik denetimli supap sisteminde değişken supap zamanlaması
dc.contributor.advisor | Özdalyan, Bülent | |
dc.contributor.author | Taşliyol, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:24:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:24:46Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99241 | |
dc.description.abstract | Günümüz motorlarında, supap sisteminin açılıp kapanması için kam mili kullanılmaktadır. Kam milinden hareket alan bu tip sistemler supap yüksekliği ve zamanlamasını sabit tutmaktadırlar. Supap zamanlamasının motor performansına ve özgül yakıt tüketimine olan etkisi bilinmektedir. Değişken supap zamanlaması ile supap sisteminin daha verimli kullanılması, motor performansını arttırmakla kalmayıp yakıt tüketiminde de iyileşmeler sağlamaktadır.Yapılan sistem ile emme supabı elektro-manyetik şekilde tahrik edilerek kam mili dönüş açısına bağlı olarak supap zamanlaması değiştirilmektedir. İki farklı devir (1200 d/d ve 3600 d/d) için motor orijinal açılma ve kapanma avansları elektro-mekanik supap sistemine uyarlanmaktadır. Orijinal avans değerlerinin altında ve üstünde farklı avans değerleri ile farklı besleme gerilimlerinde elektro-mekanik supap sistemi tahrik edilmiştir. Her açılma ve kapanma avans değerleri ve supap konumu karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, elektro-mekanik supaplı sistemde, farklı devir aralıklarında emme supabı açık kalma süresi, farklı açılma-kapanma avans açı değerleri değiştirilmiştir. Düşük devirlerde supap sistemi besleme geriliminin daha düşük olduğu ve devir yükseldikçe besleme geriliminin de yükselmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Camshaft for opening and closing of the valve system used in today?s engines. The height of the camshaft and timing of movement of the valve system of this type, constitute a fixed. The effect of valve timing on engine performance an specific fuel consumption is known. Valve engine with variable valve timing system?s performance by increasing the use of more efficient, but also provide improvements in fuel consumption.This study is beset on the prototype, driven by the camshaft intake valve electro - magnetic valve timing depending on the angle of rotation changed. Two different rpm (1200 rpm and 3600rpm) engine for the original opening and closing advances electro ? mechanical valve system adapted original advance the values of different values and different supply voltages above and bellow the electro ? mechanical valve system has been driven. Each different position of the valve opening and closing an advance in comparison with the values investigated. In this study the electro ? mechanical valve system, the intake valve open time in different speed ranges opening ? closing values of advance angle changed. Ad low revs and the speed increases, the supply voltage is lower than the supply voltage also thinking that we must rise. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Elektro ? mekanik denetimli supap sisteminde değişken supap zamanlaması | |
dc.title.alternative | Controlled electro ? mechanical valve system variable timing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Valve | |
dc.subject.ytm | Electromechanic | |
dc.subject.ytm | Valve timing | |
dc.subject.ytm | Electromagnetic | |
dc.subject.ytm | Motor power | |
dc.identifier.yokid | 394228 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 284282 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |