Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdalyan, Bülent
dc.contributor.authorTaşliyol, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-06T11:24:46Z
dc.date.available2020-12-06T11:24:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99241
dc.description.abstractGünümüz motorlarında, supap sisteminin açılıp kapanması için kam mili kullanılmaktadır. Kam milinden hareket alan bu tip sistemler supap yüksekliği ve zamanlamasını sabit tutmaktadırlar. Supap zamanlamasının motor performansına ve özgül yakıt tüketimine olan etkisi bilinmektedir. Değişken supap zamanlaması ile supap sisteminin daha verimli kullanılması, motor performansını arttırmakla kalmayıp yakıt tüketiminde de iyileşmeler sağlamaktadır.Yapılan sistem ile emme supabı elektro-manyetik şekilde tahrik edilerek kam mili dönüş açısına bağlı olarak supap zamanlaması değiştirilmektedir. İki farklı devir (1200 d/d ve 3600 d/d) için motor orijinal açılma ve kapanma avansları elektro-mekanik supap sistemine uyarlanmaktadır. Orijinal avans değerlerinin altında ve üstünde farklı avans değerleri ile farklı besleme gerilimlerinde elektro-mekanik supap sistemi tahrik edilmiştir. Her açılma ve kapanma avans değerleri ve supap konumu karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, elektro-mekanik supaplı sistemde, farklı devir aralıklarında emme supabı açık kalma süresi, farklı açılma-kapanma avans açı değerleri değiştirilmiştir. Düşük devirlerde supap sistemi besleme geriliminin daha düşük olduğu ve devir yükseldikçe besleme geriliminin de yükselmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractCamshaft for opening and closing of the valve system used in today?s engines. The height of the camshaft and timing of movement of the valve system of this type, constitute a fixed. The effect of valve timing on engine performance an specific fuel consumption is known. Valve engine with variable valve timing system?s performance by increasing the use of more efficient, but also provide improvements in fuel consumption.This study is beset on the prototype, driven by the camshaft intake valve electro - magnetic valve timing depending on the angle of rotation changed. Two different rpm (1200 rpm and 3600rpm) engine for the original opening and closing advances electro ? mechanical valve system adapted original advance the values of different values and different supply voltages above and bellow the electro ? mechanical valve system has been driven. Each different position of the valve opening and closing an advance in comparison with the values investigated. In this study the electro ? mechanical valve system, the intake valve open time in different speed ranges opening ? closing values of advance angle changed. Ad low revs and the speed increases, the supply voltage is lower than the supply voltage also thinking that we must rise.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleElektro ? mekanik denetimli supap sisteminde değişken supap zamanlaması
dc.title.alternativeControlled electro ? mechanical valve system variable timing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValve
dc.subject.ytmElectromechanic
dc.subject.ytmValve timing
dc.subject.ytmElectromagnetic
dc.subject.ytmMotor power
dc.identifier.yokid394228
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid284282
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess