Show simple item record

dc.contributor.advisorSağıroğlu, Selami
dc.contributor.authorUysal, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-06T11:21:24Z
dc.date.available2020-12-06T11:21:24Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99138
dc.description.abstractBu çalışmada, tek silindirli dört zamanlı buji ile ateşlemeli bir motorun emme supabının düşük, klasik ve yüksek kam için supap kalkma miktarı ve motor devir aralıkları sırasıyla düşük kam 3,7 mm-1600-2200 d/d, klasik kamı 5,7 mm-2200-3400 d/d ve yüksek kam 7,7 mm-3400-4000 d/d aralıklarda açılıp kapatılabilmesi için elektropnömatik külbütör mekanizması ve kam mili hazırlanmış ve imal edilmiştir. Plancırların kamları sırasıyla tahriki için 6 bar basınçlı hava kompresörü kullanılmıştır. Kontrol panosu ile plancırlar tahrik edilerek istenilen devir aralıklarında supap kalkma miktarları değiştirilerek motorun volümetrik verim, tork, güç, özgül yakıt tüketimine etkileri incelenmiş ve klasik kam mekanizmasıyla karşılaştırılmıştır.Anahtar Sözcükler: Değişken supap zamanlama, VTEC, VVT.
dc.description.abstractIn this study, an electro pneumatic rocker mechanism (plunger) and a cam shaft have been designed and manufactured for intake valve lifts in the revolution range of 3,7 mm/1600-2200 rpm, 5,7 mm/2200-3400 rpm and 7,7 mm/3400-4000 rpm for low lift, normal lift and high lift, respectively in a single-cylinder four-stroke spark ignition engine. An air compressor with a pressure of 6 bars has been used to drive plungers. The lifts have been changed in the range of required values by driving plungers with control panel, effects of the lifts on volumetric efficiency, torque, power and specific fuel consumption of the engine has been investigated and compared with normal cam mechanism.Keywords: Variable valve timing, VTEC, VVT.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDeğişken zamanlamalı supap kontrol sistemi tasarımı, imalatı ve performansa etkileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeDesign and manufacturing of variable valve timing mechanism and its effects on engine performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVariable valve timing
dc.identifier.yokid438566
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid316283
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess