Sıkıştırma ile ateşlemeli bir motor için elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sisteminin gerçekleştirilmesi
dc.contributor.advisor | Aktaş, Abdurrazzak | |
dc.contributor.author | Aydin, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:20:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:20:49Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99120 | |
dc.description.abstract | ÖZETYüksek Lisans TeziSIKIŞTIRMA İLE ATEŞLEMELİ BİR MOTOR İÇİN ELEKTRONİK KONTROLLÜ YAKIT ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GERKLEŞTİRİLMESİMustafa AYDINKarabük ÜniversitesiFen Bilimleri EnstitüsüMakine Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı:Doç. Dr. Abdurrazzak AKTAŞAğustos 2012, 71 sayfaDizel motor araştırmalarında, motor performansına etki eden yakıt püskürtme basıncı ve zamanlaması gibi parametrelerin kontrol edilmesinin uğraştırıcı olduğu ve oldukça zaman aldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, tek silindirli bir dizel motorun klasik yakıt enjeksiyon sistemi yerine motoru durdurmadan avans açısı, yakıt basıncı, yakıt miktarı, vb. değiştirilebilmesine imkan sağlayan elektronik kontrollü bir yakıt enjeksiyon sistemi gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan sistem ile değişik enjeksiyon basınçlarında ve sürelerinde püskürtülen yakıt miktarları ölçülerek dizel motor tam yük değişik hız ve sabit hız değişik yük koşullarındaki yakıt tüketimi verileri ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerden motorlarda kullanılabileceği, araştırma faaliyetlerinin daha kolay ve hassas bir şekilde yapılabileceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dizel motor, elektronik kontrol, klasik yakıt enjeksiyon.Bilim Kodu: 715.3.026 | |
dc.description.abstract | ABSTRACTM.Sc. ThesisDESINING AN ELECTRONİCALLY CONTROLLED FUEL INJECTION SYSTEM FOR A COMPRESSED IGNITION ENGINEMustafa AYDINKarabük UniversityGraduate School of Natural and Applied SciencesDepartment of Machine EducationThesis Advisor:Assoc. Prof. Dr. Abdurrazzak AKTAŞAugust 2012, 71 pagesWhen the diesel engine researches, the control of parameters such as fuel injection pressure and timing which affect the engine performance is difficulty and gets a lot of time. In this study, single-cylinder engine?s conventional fuel injection system changed to an electronically controlled fuel injection system. The designed system enables to change some operating parameters (advance angle, injection pressure and quantity, etc.) without stopping the engine. The system runned and measured the quantity of injected fuel at different injection pressure and period compared with the diesel engine fuel consumption for variable speed at full load and partial load at constant speed under actual working. The obtained data shows that system can be used with diesel engine and the researches can be done more easily and accurately.Key Word: Diesel, electronically control, injection period, injection pressure.Science Code: 715.3.026 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Mekatronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechatronics Engineering | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Sıkıştırma ile ateşlemeli bir motor için elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sisteminin gerçekleştirilmesi | |
dc.title.alternative | Desining an electronically controlled fuel injection system for a compressed ignition engine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 442663 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 316310 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |