Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Abdurrazzak
dc.contributor.authorAydin, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-06T11:20:49Z
dc.date.available2020-12-06T11:20:49Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99120
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans TeziSIKIŞTIRMA İLE ATEŞLEMELİ BİR MOTOR İÇİN ELEKTRONİK KONTROLLÜ YAKIT ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GERKLEŞTİRİLMESİMustafa AYDINKarabük ÜniversitesiFen Bilimleri EnstitüsüMakine Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı:Doç. Dr. Abdurrazzak AKTAŞAğustos 2012, 71 sayfaDizel motor araştırmalarında, motor performansına etki eden yakıt püskürtme basıncı ve zamanlaması gibi parametrelerin kontrol edilmesinin uğraştırıcı olduğu ve oldukça zaman aldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, tek silindirli bir dizel motorun klasik yakıt enjeksiyon sistemi yerine motoru durdurmadan avans açısı, yakıt basıncı, yakıt miktarı, vb. değiştirilebilmesine imkan sağlayan elektronik kontrollü bir yakıt enjeksiyon sistemi gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan sistem ile değişik enjeksiyon basınçlarında ve sürelerinde püskürtülen yakıt miktarları ölçülerek dizel motor tam yük değişik hız ve sabit hız değişik yük koşullarındaki yakıt tüketimi verileri ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerden motorlarda kullanılabileceği, araştırma faaliyetlerinin daha kolay ve hassas bir şekilde yapılabileceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dizel motor, elektronik kontrol, klasik yakıt enjeksiyon.Bilim Kodu: 715.3.026
dc.description.abstractABSTRACTM.Sc. ThesisDESINING AN ELECTRONİCALLY CONTROLLED FUEL INJECTION SYSTEM FOR A COMPRESSED IGNITION ENGINEMustafa AYDINKarabük UniversityGraduate School of Natural and Applied SciencesDepartment of Machine EducationThesis Advisor:Assoc. Prof. Dr. Abdurrazzak AKTAŞAugust 2012, 71 pagesWhen the diesel engine researches, the control of parameters such as fuel injection pressure and timing which affect the engine performance is difficulty and gets a lot of time. In this study, single-cylinder engine?s conventional fuel injection system changed to an electronically controlled fuel injection system. The designed system enables to change some operating parameters (advance angle, injection pressure and quantity, etc.) without stopping the engine. The system runned and measured the quantity of injected fuel at different injection pressure and period compared with the diesel engine fuel consumption for variable speed at full load and partial load at constant speed under actual working. The obtained data shows that system can be used with diesel engine and the researches can be done more easily and accurately.Key Word: Diesel, electronically control, injection period, injection pressure.Science Code: 715.3.026en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectMekatronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechatronics Engineeringen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleSıkıştırma ile ateşlemeli bir motor için elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sisteminin gerçekleştirilmesi
dc.title.alternativeDesining an electronically controlled fuel injection system for a compressed ignition engine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid442663
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid316310
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess