Mimarlıkta eski (geleneksel) ve yeni (modern) ikileminde süreklilik kavramı
dc.contributor.advisor | Ulukavak Harputlugil, Gülsu | |
dc.contributor.advisor | Çelebi, Gülser | |
dc.contributor.author | Tetik Kurt, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:20:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:20:20Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99106 | |
dc.description.abstract | Tez kapsamında tartışılan konu, mimarlık ve süreklilik ilişkisinin sorgulanmasıdır. Tez çalışması kuramsal, eleştirel bir söylem niteliğinde biçimlendirilmiştir. Bu doğrultuda amaç, süreklilik kavramının günümüz koşullarındaki algılanışını kolaylaştırmak için yeni bir yaklaşım biçimi getirirken, bu algılamanın gerekliliğini de anlayabilmektir.Mimaride süreklilik kavramı tartışmasının, kavramsal bir yaklaşım biçimi ile yapılabileceği fark edilmiştir. İlk olarak gelenek kavramı anlamlandırılmaya çalışılmıştır. Gelenek kavramı kısa bazı metinler üzerinden okunurken, bu metinlerin modern kavramı ile tartışmalı bir şekilde geleneği anlattıkları fark edilmiştir.Bu çerçevede ilk el kaynaklara ulaşmanın öneminden dolayı, gelenek kavramı için, Vitruvius'un De Architecture (Mimarlık Üzerine On Kitap) adlı eseri okunurken, modern kavramı için ise, Le Corbusier'nin manifesto niteliğindeki Ver Une Architecture (Bir Mimarlığa Doğru) adlı eseri okunmuştur. Süreklilik ilkesi gereği Modernizm sonrası dönemlerin de incelenmesi gerekli olmuştur. Modern mimarlığa tepki olarak doğan Postmodernizm için, Robert Venturi'nin Complexity and Contradiction in Architecture (Mimarlıkta Karmaşıklık ve Çelişki) adlı eseri okunmuştur. Bu eserlerden yer kavramının da edinilmesi ile süreklilik okuması için gerekli olan teorik taban oluşturulmuştur.Söz konusu kavramlar, ?gelenek?, ?modern?, ?yer?, kavramları ile sınırlandırılmış olup, her üç kavrama da kuramsal tabanda eşlik eden kuramsal metinler mimarlık tarihinde ait olduğu döneme ve eserlerin yaratıcılarına da vurgu yaparak tanıtılmıştır. Düşünsel bağlar kurulurken, aynı zamanda üç temel okumayı ve kavramsal yaklaşımı tarifleyecek biçimde bir görselleştirme yapılmıştır.Görselleştirme kapsamında, mimaride sürekliliğin kavramlar eşliğinde tanımlanabileceği simgesel örnekleri ele alınmıştır.Bunların haricinde tez kapsamında ele alınan süreksizlik olgusu ve insanın yeniden mekan arayışı tezin belli bir zaman aralığında kısıtlanmak istenmemesinden kaynaklı varılan sonuçlardır. | |
dc.description.abstract | The subject discussed within the scope of the thesis is an enquiry of the relation between architecture and continuity. The thesis has been shaped in the form of a critical discourse. In this line, the objective is to bring about a new way of approach to facilitate the perception of the continuity concept within the conditions of today and to be able to understand the requirement of this perception.When we study the manner to discuss the continuity concept in architecture, it is noticed that this can be done by a conceptual way of approach. First we tried to make sense of the concept of tradition. While reading the concept of tradition over some short texts, it is noticed that these texts describe tradition disputably with the concept of modern.Due to the importance of accessing the first hand resources within this framework, the book called De Architecture by Vitruvius has been read for the concept of tradition and the called Ver Une Architecture by Le Corbusier, which is like a manifest, has been read for the concept of modern. Postmodernism emerged as a response to modern architecture, the book called Complexity and Contradiction by Robert Venturi has been read. The theoretical base necessary for the continuity reading has been established by obtaining the concept of space from these works.The said concepts have been limited by the concepts of ?tradition?, ?modern? and ?space? and the theoretical texts accompanying each of the three concepts have been explained by emphasizing the creators and the period which they exist in the history of architecture. While establishing the intellectual links, visualization has been made to describe the basic three readings and conceptual approach. Within the scope of conceptualization, the symbolic examples to define the continuity in architecture accompanied by concepts has been considered.Apart from that, the concluded results based on the idea not to limit the thesis within a certain time period are the fact of discontinuity and repeated search of human beings for space which are taken into consideration under the thesis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Mimarlıkta eski (geleneksel) ve yeni (modern) ikileminde süreklilik kavramı | |
dc.title.alternative | The concept of continuity in architecture within the dilemma of old (traditional) and new (modern) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 446984 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330519 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |