dc.contributor.advisor | Aktaş, Abudurazzak | |
dc.contributor.author | Solak, Sercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:18:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:18:49Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99060 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; tek silindirli, direkt püskürtmeli, sıkıştırma ile ateşlemeli bir motorda, dizel yakıtı yerine kütlesel olarak %30 LPG + %70 Biyodizel içeren yakıt kullanılarak, değişik yük ve farklı püskürtme avansı koşullarında, performans ve emisyonların değişimi araştırılmıştır.Bu çalışmanın gerekçesi, biyodizel yakıtı ile birlikte LPG'nin kullanılması ile ilgili sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması ve Biyodizel/LPG çift yakıtlı çalışmada farklı püskürtme avanslarının etkisinin pek araştırılmamış olmasıdır.Deneysel çalışma, 3000 d/d sabit motor hızında, 22,5°, 25°, 27,5° ve 30° KMA değerlerinde, değişik yük ve çift yakıt ile gerçekleştirilmiştir. Karşılaştırma yapmak için aynı koşullarda saf dizel ve biyodizel yakıtının da deneysel verileri kaydedilmiştir. Biyodizel yakıtı motorun orjinal yakıt enjeksiyon sistemiyle silindir içine püskürtülmüş, LPG gaz yakıtı ise emme monifoldundan emilen hava içerisine karıştırılarak verilmiştir.Deneyler sırasında; yakıt tüketimi, efektif verim, özgül enerji tüketimi, egzoz emisyonları (CO, HC, NOX ve is) ve egzoz gaz sıcaklığı değerleri ölçülmüş ve kaydedilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda LPG/Biyodizel çift yakıtla çalışmada, püskürtme avansının arttırılmasıyla; efektif verimde artma, yakıt tüketiminde azalma, ÖET de iyileşme, EGS da düşük yüklerde azalma yüksek yüklerde artma, CO, HC ve is emisyonlarında azalma, NOX emisyonunda ise artma tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Biyodizel, LPG, çift yakıtlı motor, performans, emisyon | |
dc.description.abstract | In this study, single-cylinder, direct injection, compression ignition engine using- instead of diesel fuel including as a mass %30 LPG + %70 Biodiesel , on different load and different injection timing conditions, was investigated for performance and emissions.The reason for this study, a limited proportion of LPG to be used in conjunction with biodiesel searched within the limited context and, in the condition of engine working, biodiesel / LPG dual fuel study wasn't investigated enough for the effect of different spray advances together.An experimental study, at 3000 rpm constant engine speed, 22,5 °, 25 °, 27,5 ° and 30 ° CA values, performed with different load, and dual fuel. For comparison, the experimental data recorded in the same conditions as pure diesel and biodiesel fuel.The biodiesel fuel was injected into the cylinder by the original fuel injection system of the engine, and LPG gas fuel is mixed in the intake air through the intake monifold.During the tests the fuel consumption, effective efficiency, specific energy consumption, exhaust emissions (CO, HC, NOX and soot) and the exhaust gas temperature were measured and the values were recorded. As a result of evaluation of the data, LPG / bio-diesel dual fuel study, the following situations were determined; a.increasing the injection advance increased the effective yield, decrease in fuel consumption, improvement in specific energy consumption (SEC) , reduction of exhaust gas temperature (EGT) under high load at low loads increase, CO, HC and soot emissions reduction, the increase in NOX emissions.Key Words : Biodiesel, LPG, Dual fuel engine, performance, emission. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Biyodizel/LPG çift yakıtlı bir motorda püskürtme zamanının performans ve emisyonlara etkisi. | |
dc.title.alternative | Effect of injection time on performance and emission of a diesel engine fueled with Biodiesel/LPG belends. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Diesel engines | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Biodiesel | |
dc.subject.ytm | Liquefied petroleum gas | |
dc.subject.ytm | Emission | |
dc.identifier.yokid | 461060 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 334954 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |