Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, İlker
dc.contributor.authorGöçenoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-06T11:14:20Z
dc.date.available2020-12-06T11:14:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98926
dc.description.abstractBireyler arasında iletişim tarih boyunca çeşitli araçların geliştirilmesi ve kullanılmasıyla süregelmiştir. Günümüzde iletişim, internet ve sosyal ağlar ile bütün bireyleri birbirine bağlayabilecek bir hale gelmiştir. Sosyal ağların sunduğu bu imkân ile bireyler çok çeşitli duygu ve düşünceleri başkaları ile paylaşmaktadırlar. Araştırmacılar ve şirketler sosyal ağlarda oluşan bu veri hazinesinin duygu analizini yapmak için çeşitli yöntemler geliştirmişlerdir. Bu yöntemler başlıca sözlük tabanlı yöntemler ve makine öğrenmesi yöntemleri olarak 2 ana grupta toplanır.Bu tez çalışmasında başlıca amaç sosyal ağ verileri kullanılarak duygu analizi yapılması ve sonuçların görselleştirilmesidir. Duygu analizi çalışması, popüler bir sosyal ağ ve mikroblog sitesi olan Twitter verileri üzerinde yapılmıştır. Twitter API kullanılarak elde edilen veriler üzerinde sözlük tabanlı ve makine öğrenmesi yaklaşımları kullanılarak duygu analizi çalışması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış ve en uygulanabilir yöntemin makine öğrenmesi yöntemlerinden SMO algoritması olduğu görülmüş ve bu algoritmaya göre elde edilen sonuçlar kullanılmıştır.Duygu analizinin görselleştirilmesi için Google Maps Javascript API kullanılmıştır. Bu API ile Türkiye haritası üzerinde illere ait mutluluk oranları görselleştirilmiştir.
dc.description.abstractCommunication between individuals have been ongoing with the development and use of various tools throughout the history. Today communication has become that could connect all individuals via internet and social networks. Individuals share a wide variety of emotions and thoughts with the offered facilities by social networks. Researchers and companies have developed various methods to study sentiment analysis on corpus of data in social networks. The principle methods among these are lexical-based methods and machine learning methods.The main purpose of this thesis is analyzing sentiments using social networks data and visualizing the results. Sentiment analysis work, has been done on the popular social networking and microblogging site Twitter. By the use of machine learning and lexical based approaches, sentiment analysis studies were conducted on the data obtained by Twitter API. The obtained results were compared and the most applicable method is determined as SMO algorithm which is one of the machine learning algorithms and the results obtained by this algorithm are used.For the visualization of sentiment analysis Google Maps Javascript API is used. Happiness rates of provinces of Turkey were visualized by using this API.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSosyal ağ verileri kullanılarak Türkiye`nin duygu analizinin görselleştirilmesi
dc.title.alternativeVisualization of the sentiment analysis of Turkey using social network data
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10047409
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464701
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess