Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mustafa Bahattin
dc.contributor.authorAtaman, Tevfik
dc.date.accessioned2020-12-06T11:06:10Z
dc.date.available2020-12-06T11:06:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98679
dc.description.abstractMotorun değişken performans ihtiyacına bağlı olarak tüm yük ve hızlarda silindirlerin yeterli miktarda hava ile beslenmesine imkan sağlanmalıdır. Emme manifoldunun temel görevi, motor için gerekli olan taze yakıt-hava karışımını yanma odasına taşımaktır. Hava emme sisteminde hava akışına gösterilen direncin azaltılması performansın iyileştirilmesi bakımından önemli olmaktadır. Her bir silindirin emme işlemi süresince hacminin değişmesinden dolayı emme manifoldu içerisinde basınç sürekli değişir. Ayrıca supap açılırken alan değişmesi, gaz akışının düzensiz olmasına neden olur. Belirtilen bu etkiler dikkate alınarak yapılan bu çalışmada; beş farklı emme manifoldu tasarlanarak, bu manifoldların hız parametreleri, Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) analizi ile sayısal olarak incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, temel akış parametresi olan hız değişimleri cinsinden detaylı bir şekilde tartışılmış ve grafikler halinde sunulmuştur.
dc.description.abstractDepending on the changing performance requirements at all loads and speeds conditions should allow a sufficient quantity of cylinders to be fed with air. The main task of which is necessary for the engine intake manifold, to move equally fresh air-fuel mixture in the combustion chamber. In air intake system, decreasing of air flow resistance is very important in terms of performance improvement. Due to the change in volume during the suction process in each cylinder, intake manifold pressure changes constantly. Also change of the valve opening area causes an irregular gas flow. In this study, by considering the effects mentioned; five different intake manifolds were designed and velocity parameters of these the manifolds were investigated numerically by Computational Fluid Dynamics method. The results obtained from this study were discussed and graphed in detail in terms of velocity changes which is the basic flow parameters.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleFarklı tasarımlardaki emme manifoldlarının akış analizlerinin yapılarak en uygun tasarımın belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the most appropriate design by making flow analyzes of intake manifolds in different designs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10146444
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469072
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess