Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Mustafa
dc.contributor.authorSevinç, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-06T10:48:11Z
dc.date.available2020-12-06T10:48:11Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98206
dc.description.abstractBireysel farklılıkların ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkileri uzun bir süredir eğ?itimcilerin gündemindedir. Bunun sonucunda, iyi bir dil öğretimini sağ?lamak amacıyla, ikinci dil öğrenen kişilerin kişilik ve karakter özellikleri, ve öğretim teknikleri üzerine çok sayıda araş?tırma yapılmaktadır. Bunlara ilaveten, globalleşme sebebiyle İngilizcenin günden güne uluslararası ortak dil olarak kabul görmesi, bireysel ve kültürel farklılıklar arasındaki ilişki alanındaki çalışmaların önemini daha da arttırmaktadır. Bununla birlikte, etkili yabancı dil öğretimi amacıyla, son zamanlarda, insanlar ve kişilik özellikleri arasındaki farklılıklar daha da dikkate alınmaktadır. Bu çalışmanın genel amacı, İngilizce öğrenen kişiler arasındaki kişilik farklılıklarını ve bu farklılıkların ırk ve kültürel farklılıklarla ilişkisi olup olmadığını araştırmaktır. Betimsel bir çalışma, Polonyalı ve Türk öğrencilerin, yabancı dil öğrenim suresince, farklı kültürel ve kişilik özelliklerine sahip olup olmadıklarını belirlemek için gerçekleştirilmiştir.Çalışmaya 20-24 yaşlarında, Polonya, Wloclawek Higher Vocational State School'da okuyan 153, Türkiye, Kars Kafkas Üniversitesi'nde okuyan 158, toplam 311 üniversite öğrencisi katıldı. Çalışmanın amacı doğrultusunda, veriler The Big Five Personality Test'in, iki açık uçlu soru ile uygulanması ile toplandı. Elde edilen anket sonuçları SPSS 11.0 paket programı kullanılarak analiz edildi ve betimsel analiz tekniği kullanılarak frekans ve yüzde değerleri hesaplandı. Bu çalışmanın sonuçları, bu iki farklı ülkedeki öğrenciler arasında ikinci dil olarak İngilizce öğrenim süresince, çok büyük kişilik farklılıkları olmadığını açığa çıkarmıştır. Genel sonuçlar, Polonyalı ve Türk öğrencilerin cevaplarının kendi aralarında da tutarlı olduğunu göstermektedir. Başka bir deyişle, Polonyalı öğrencilerin büyük bir çoğunluğu aynı durumlara, benzer cevaplar vermişler, öte yandan Türk öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun cevapları da birbirleriyle uyuşmaktadır. Bu nedenle, kişilik ve ırk arasında bir ilişki olduğu sonucunu çıkarmak mümkündür. Buna ilaveten, Polonyalı ve Türk öğrencilerin hemen hemen aynı kişilik özelliklerine sahip olduklarını da söyleyebiliriz.Anahtar Kelimeler: Kişilik ve Kültür, Bireysel Farklılıklar, İkinci Dil öğretimi, Kişilik Farklılıkları
dc.description.abstractThe effects of individual differences in second language learning have been on the agenda of linguistics and second language education. Therefore, a lot of investigations have been carried out about the features and personalities of the second language learners and techniques for how best to them. In addition to this, as English has been receiving more acceptance as a lingua franca due to globalization, studies on relationship between individual and cultural differences have become more of an issue. Beside that with the aim of effective language learning, in the past decades, variation between people and personality characteristics are increasingly being taken into account. In the current study, our main concern is to investigate the personality differences of ESL learners from different nationalities and culture, and whether these differences have any relationship with their nationality or culture. A descriptive research study was conducted with Polish and Turkish ESL learners to discover if ESL learners in these countries present a wide diversity of cultural backgrounds or personality differences in second language learning process.153 university students aged 20 ? 24 from Higher Vocational State School in Wloclawek, Poland and 158 university students aged 20 - 24 from Kafkas University, Turkey participated in the study. For the purposes of this study, data were collected via administration of The Big Five Personality Test with 2 open-ended questions. Questionnaires were analyzed by using SPSS 11.0 (Statistical Package for Social Sciences). Descriptive analysis was performed and frequencies and percentages were calculated. The results of this study revealed that students in these countries do not present a wide diversity of cultural backgrounds or personality differences in second language process. The overall results indicate that there is coherence between the answers of the Polish students and Turkish students. That means large majority of the students in Poland chose the same statement. On the other hand, large majority of the students in Turkey also chose the same statement. For that reason we can conclude that there is a relationship between personality and nationality. Additionally, we can also say that students from two different countries, Poland and Turkey, have almost the same characteristics.Keywords: Culture and Personality, Individual differences, NEO Five, Personality Differences, Second Language Learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study on individual differences between polish and Turkish ESL learners
dc.title.alternativeİkinci dili İngilizce olan Polonyalı ve Türk öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmPoland
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmCultural difference
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid401550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302973
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess