dc.contributor.advisor | Bozkuş, Cevdet | |
dc.contributor.author | Bulut, Kurtuluş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:48:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:48:05Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98203 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile ilköğretim okullarının ikinci kademesinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeli niteliğinde olan ve nicel yöntemle yapılan bu araştırmanın evrenini, Kars il sınırlarındaki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 120 ilköğretim sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Fakat ulaşım imkânlarının sınırlı olması ve bazı öğretmenlerin görev yerinde bulunamaması sebebiyle, ölçme aracı 88 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Örneklem grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan ?Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları Tespiti Anketi? uygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans olarak ifade edilmiştir.İlgili alanyazın incelendiğinde Türkiye'deki öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik araştırmaların sınırlı olduğu; sosyal bilgiler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik araştırmaların ise olmadığı görülmüştür.Araştırmaya katılan öğretmenlerin % 37,5'i kadın, % 67,5'i ise erkeklerden oluşmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin % 60,2'si 1-5 yıl arasında mesleki kıdeme sahipken, % 22,7'si 6-10 yıl mesleki kıdeme sahiptir. Öğretmenlerin % 87,5'i eğitim fakültesi mezunuyken, % 8'i fen edebiyat fakültesi mezunudur. Öğretmenlerin % 72,7'si sosyal bilgiler, % 19,3'ü tarih, % 8'i ise coğrafya bölümünden mezundur. Öğretmenlerin % 94,3'ü lisans mezunuyken, % 5,7'si yüksek lisans mezunudur.Araştırmanın sonucunda ilköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretmenlerinin en çok ihtiyaç duydukları beş alan sırasıyla ?duygusal zekâ eğitimi?, ?iletişim kurma yöntemi?, ?öğrencilerin bireysel farklılıkları?, ?bilgisayar kullanımı? ve ?ruh sağlığı eğitimi? olduğu tespit edilmiştir.. En az ihtiyaç duydukları eğitimler sırasıyla ?ölçme araçlarında hata türleri?, ?uzaktan eğitim?, ?arşiv düzenlemesi ve dosyalama işlemleri eğitimi?, ?madde analizi?, ?barış eğitimi? olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Hizmet içi eğitim, hizmet içi eğitim ihtiyaçları, sosyal bilgiler. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the in-service training needs of the social Science teachers who teach second grade in primary schools. This study, carried out using descriptive survey and quantitative method, consists of the 120 social Science teachers in primary schools of Kars Province. Due to the limited transportation means and to the absence of teachers in the schools where they were expected to teach, the questionnaire was applied only to 88 social science teachers available. ?The Needs Assessment of In-Service Training Teachers in the Field of Social Sciences? was applied to the sample group by the researcher. The findings were given in percentage and frequency.When the literature is analyzed and studied, one can see that the studies to determine the teachers? in-service training needs are limited but there are no studies to determine in-service training needs of the social study teachers.The percentage of the female teachers who participated in this research is % 33 and a male teacher is % 55. The % 60, 2 of the social study teachers gained seniority in job between 1-5 years while the % 22, 7 of them reached this between 6-10 years in their careers. % 87, 5 percent of the teachers is graduates of Education Faculty and % 8 percent of them are Letter and Science Faculty graduates. % 72, 7 percent of the teachers graduated from social studies, % 19,3 history and % 8 geography. % 94, 3 percent has a bachelor degree and %5, 7 has master?s degree.At the end of the study, the five fields that the social science teachers who teach second grade in primary schools are in need of ?emotional intelligence education?, ?communication method?, the individual differences of students?, use of computer and ?education of mental health?. The education fields that they are the least in need of are respectively ?type of errors at measurement tools? ?distance education?, ?regulation of archive? and ?filing process education? ?item analysis?, and ?peace education?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının tespiti, Kars ili örneği | |
dc.title.alternative | Needs assessment of in-service training teachers in the field of social sciences, example of the city of Kars | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Kars | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 402904 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 302972 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |