Show simple item record

dc.contributor.advisorElkılıç, Gencer
dc.contributor.authorKarakoç, Murat
dc.date.accessioned2020-12-06T10:47:33Z
dc.date.available2020-12-06T10:47:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98187
dc.description.abstractBu araştırmada Atatürk Üniversitesi K.K.E.F. İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri incelenmiştir. Bu çalışma ile eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenerek yabancı dil eğitimi gören öğrencilerin eleştirel yaklaşımları ile ilgili yapılacak çalışmalara katkı sağlaması hedeflenmiştir.Bu çalışmanın evrenini Atatürk Üniversitesi K.K.E.F. İngilizce Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 237 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında 2003 yılında Doğan KÖKDEMİR tarafından Türkçeye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği (CEDEÖ) ve Eleştirel Düşünce Eğilim Anketi (EDEA) kullanılmıştır. Çalışma sonuçları öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin orta ve düşük düzeylerde olduğunu göstermiş ve bu bağlamda onların meslekteki verimlilik açısından henüz tam yeterli olmadıklarını göstermiştir. Anket sonuçları tablolar halinde gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler : Eleştirel düşünme, California Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği, Aday Öğretmen.
dc.description.abstractThis research examined critical thinking (CT) dispositions and tendencies of prospective teachers from Atatürk University K.K.F.E. English Teaching Department. In this way, this study aimed to determine their dispositions and provide a contribution to further studies that are related with CT approaches of students from foreign language department.In this study 237 students from Atatürk University K.K.F.E. English Teaching Department have been evaluated. Datas were collected with California Critical Thinking Dispositions Inventory (CCTDI) and Critical Thinking Disposition Questionnaire (CTDQ) . The results revealed that students? CT dispositions are in middle and low levels and in this sense they have not been sufficient enough for professional productivity. Questionnaires? results have been introduces as tables.Key words: Critical Thinking, California Critical Thinking Dispositions Inventory, Prospective Teacher.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe critical thinking dispositions and tendencies of Turkish EFL university students
dc.title.alternativeYabancı dil eğitimi lisans öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve yatkınlıkları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmThought
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid412187
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302966
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess