Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Ali Osman
dc.contributor.authorAsiltürk, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-06T10:47:15Z
dc.date.available2020-12-06T10:47:15Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98178
dc.description.abstractBu çalışmada, özel eğitim kurumlarında görev yapan zihinsel engelliler öğretmenlerinin Zihinsel Engelliler Destek Eğitim Programları'na yönelik görüşlerinin alınması çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç çerçevesinde öğretmenlerin görüşleri çeşitli değişkenler açısından (kıdem, cinsiyet, yaş, mezuniyet ve alınan hizmet içi eğitim) karşılaştırılmıştır.Bu araştırmanın evreni, 2009-2010 yılında Erzurum iline bağlı Özel Eğitim Kurumlarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu kurumlarda görev yapan 40 özel eğitim (zihinsel Engelliler) öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırmada Tiryakioğlu (2009) tarafından geliştirilen anket formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketin ilk bölümünde ankete katılanların kişisel bilgilerinden oluşan 6 soruluk bilgi formu, ikinci bölümde ise Özel öğretim kurum ve okullarında görev yapan öğretmenlere, zihinsel engelliler destek eğitim programının değerlendirilmesi ile ilgili 85 tane soru sorulmuştur.Toplanan verilerin çözümlenmesinde, uygulayıcı öğretmenlerin Zihinsel Engelliler Destek Eğitim Programını değerlendirmek amacıyla uygulanan anket sorularına verdikleri cevaplara frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimleyici istatistikler yapılmıştır. Uygulayıcı Öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mezun oldukları lisans programı, meslekteki kıdem, öğrenim durumu ve Hizmet içi eğitim alma durumlarının Zihinsel Engelliler Destek Eğitim Programını uygulama ve değerlendirmede etkisinin olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis-H, Mann Whitney-U testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, uygulayıcı öğretmenlerin; cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, öğrenim durumlarına, göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yaş gruplarının arasında ise istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda 26-30 yaş arası öğretmenlerle 31-35 yaş arası öğretmenlerin anket puanları 26-30 yaş arası öğretmenlerin lehine; 31-35 yaş arası öğretmenlerle 46 yaş ve üzeri öğretmenlerin anket puanları 46 yaş ve üzeri öğretmenlerin lehine gerçekleşmiştir.
dc.description.abstractThis study aims at taking the opinions of the teachers of mentally disabled students, who are working at private education institutions, towards Mentally Disabled Assistance Programs. Within this scope, the opinions of the teachers are compared according to some variables (seniority, gender, age, graduation and in-service training received).The universe of this study consists of the teachers working at the Private Education Institutions in Erzurum during the 2990-2010 academic year. The paradigm of the research covers 40 teachers for mentally disabled students.In the study, the data is gathered by making use of the questionnaire form developed by Tiryakioğlu (2009). The first part of the questionnaire consisted of an information form including 6 questions about the personal information of the participants, and in the second part, the teachers working at Private Education Institutions are asked 85 questions about how they evaluate the assistance education program.In the assessment of the gathered data, descriptive statistics, such as frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation are conducted to the responds of the implementing teachers in order to evaluate the Mentally Disabled Assistance Education Program. In order to determine whether the seniority, gender, age, graduation and in-service training received by the implementing teachers has an effect on their application and evaluation of Mentally Disabled Assistance Education Program, Kruskal Wallis-H, Mann Whitney-U test is used.As a result, no significant difference was found related to the gender, professional seniority and level of education of the implementing teachers. On the other hand, it was found out that there is a significant difference among the age groups. According to the findings of the study, when the questionnaire grades are compared according to the age groups of 26-30 and 31-35, the result is on behalf of the teachers aged between 26-30, accordingly when the comparison is made between the age groups of 31-35 and the teachers over the age of 46, the result is on behalf of the teachers over the age of 46.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihinsel engelliler destek eğitim programlarının bazı değişkenler açısından uygulayıcı öğretmenler boyutuyla değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of mentally disabled assistance training programs in respect to some variables within the dimension of implementing teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmSuppord education programs
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid418196
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302981
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess