Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Özden
dc.contributor.authorAkgün, Selma
dc.date.accessioned2020-12-06T10:47:03Z
dc.date.available2020-12-06T10:47:03Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98172
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programının boyutlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleriyle programı incelemek, programın uygulanmasında karşılaşılan problemleri saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma (mixed) araştırma modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini Kocaeli ilçelerinde (İzmit, Gebze, Darıca, Çayırova, Dilovası) bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri ve bu okulların 6-7-8. sınıflarında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem seçimi iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler için araştırmanın örneklemini oransız küme örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 175 Teknoloji ve Tasarım öğretmeni ve 600 öğrenci oluşturmuştur. Nitel verilerin çalışma grubunu ise ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 20 Teknoloji ve Tasarım öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, araştırma kapsamında geliştirilen Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmen ve öğrenci anketleri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen anketinin güvenirliği toplamda Cronbach Alpha .91 iken, öğrenci anketinde güvenirlik Cronbach Alpha .78 olarak hesaplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda ise kodlayıcılar arası güvenirlik Cronbach Alpha .85 olarak bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve nitel veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir: Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmenleri ve bu dersi alan öğrencilerin öğretim programının boyutlarına katıldıkları ve bunları uygulamada gerçekleştirdikleri, öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları problemlerin, programın yapısından, koşulların uygun olmayışından ve öğretmenlerin farklı uygulamalarından kaynaklanan sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, öğretmen ve öğrencilerin program hakkında olumlu görüşlere sahip olduklarını ancak uygulamada öğrencilerin düşündüklerini somutlaştıramadığını, okulların fiziksel koşullarının yetersizliği gibi sorunlar yaşadıklarını göstermektedir. Araştırmanın son bölümünde bu sorunların giderilmesine yönelik koşulların iyileştirilmesi, içeriğin zenginleştirilmesi gibi önerilere de yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Teknoloji ve Tasarım Öğretim Programı, Program Değerlendirme, Teknoloji ve Tasarım Eğitimi.
dc.description.abstractThe research was conducted for examine to the views of teachers and students on the dimensions of the Primary Technology and Design, to determine any problems encountered in implementing this program. The research is a model of mixed research are used together qualitative and quantitative data. The research contain Technology and Design teachers who work in the public primary schools and 6-7-8. classes students studying that in the districts of Kocaeli (Izmit, Gebze, Darica, Cayirova, Dilovası). Sample selection performed in two stages. The sample of the research is 175 Technology and Design teachers and 600 students who determined using the disproportionate cluster sampling method for quantitative data. The study group of qualitative data is 20 Technology and Design teachers who specified criteria sampling method. The data were collected through the Technology and Design course teacher?s and student?s surveys that developed within the scope of research and semi-structured interview form. Overall reliability of the teacher survey was calculated while Cronbach's alpha .91, student survey as Cronbach's alpha .78. reliability between the coders in the form of semi-structured interview was Cronbach's alpha .85. The content analysis was used for descriptive statistics and qualitative data in analysis of the data obtained from this study. The results of the research findings can be summarized as follows: Technology and Design course teachers and this course?s students attended dimensions of the curriculum and they are realized in practices, the problems faced by teachers in practice, the structure of the program, by the lack of suitable conditions and the problems caused by the different practices of teachers were found in this research. These results shows; teachers and students have positive views about the program, but in practice the students aren?t concreted to their thinks, they are experiencing problems such as lack of physical conditions of schools. In the last section of the survey, improvement of conditions in order to overcome these problems, the recommendations are given as to enrich the content.Keywords: Technology and Design Education Program, Program Evaluation, Technology and Design Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknoloji ve tasarım dersi öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Kocaeli ili örneği
dc.title.alternativeThe curriculum of technology and design course investigation under the teacher and student opinions: The example province of Kocaeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTechnology and design lesson
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid422867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302954
dc.description.pages262
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess