İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerlerin hedeflerinin gerçekleşme düzeyi (Ardahan örneği)
dc.contributor.advisor | Bozkuş, Cevdet | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Çevik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:46:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:46:48Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98164 | |
dc.description.abstract | Değerler, insanların önem verdiği düşünceler olmakla birlikte hayatlarını da önemli ölçüde etkilemektedir. Değerler eğitimi eğitim sistemimizde tartışılan bir konu olmasının yanı sıra öğretimine ilişkin eleştiri ve tartışmalarda beraberinde getirmektedir.Bu araştırma; Ardahan ilindeki ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğretim programında verilen değerlerin, hedeflerinin gerçekleşme düzeylerini belirlemeye yöneliktir. Aynı zamanda tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 öğretim yılında seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen Ardahan il merkezindeki beş ilköğretim okulu beşinci sınıfta bulunan 243 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada Keskin (2008) tarafından geliştirilen ?Değerler Eğitimi Ölçeği? kullanılmıştır. Yapılmış olan bu araştırmada ölçeğin beşinci sınıf öğrencilerine uygulanmasının ardından elde edilen değerler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Anne mesleği, cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, baba mesleği, aylık gelir düzeyi ve televizyonda en çok izlenen program türü değişkenlerine göre öğrencilerin değerleri edinim düzeylerinde farklılıkların var olduğunu ortaya koymaktadır. | |
dc.description.abstract | Values are the thoughts to which people attach importance beside it effects their lives? considerably. Values Education is a matter in questıon, additionally it brings criticism and arguments related to its teaching.This study aims to determine the 5th grade primary school students? level of achieving the values, objects in social studies programme..At the same time, it is a descriptive study in survey model. The sample of the study is consist of 243 5th grade students who attend 5 different primary school in Ardahan city center , that are selected by means of random sampling in 2010-2011 academic year.Values Education Scala? developed by Keskin (2008) is used in this studyIn this study, the results are analysed by means of SPSS programme after the scala is applied on 5th grade students. According to the variables like the occupation of the mother, sex, father and mother?s education, the occupation of the father, the monthly income level and the most watched Tv programme type , it displays the difference in the student?s values, performance level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerlerin hedeflerinin gerçekleşme düzeyi (Ardahan örneği) | |
dc.title.alternative | 5th grade primary school students?level of achieving the values,objects in social studies programme (Ardahan sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Moral values | |
dc.identifier.yokid | 430013 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449725 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |