Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Özden
dc.contributor.authorÇağlayan Şahin, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-06T10:42:38Z
dc.date.available2020-12-06T10:42:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98037
dc.description.abstractBu araştırma, ilkokullarda yürütülen eğitsel kulüp çalışmalarının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yaygın bir yöntem olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni, 2013-2014 eğitim öğretim yılı içerisinde Kars merkezde görev yapan sınıf öğretmenlerini ve 2013-2014 eğitim öğretim yılı içerisinde bahar yarıyılında Kars merkezde bulunan 4. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmada hem öğrenci hem de öğretmen görüşleri ele alındığından iki durum için ayrı örneklemler oluşturulmuştur. Öğretmenler için, çalışma evreninin tamamına (yani merkezde görev yapıp kulüp faaliyetlerine katılan 250 sınıf öğretmenine) ulaşılmaya çalışılmış; 169 kişiden geri dönüş alınmıştır. Öğrenciler için ise, Kars merkezde yer alan 18 ilkokul listelenerek, `Küme örnekleme yöntemi` ile her okuldan birer 4. sınıf şubesi seçilmiştir. Oransız küme yöntemi, seçkisiz olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise, araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen Eğitsel Kulüpler Hakkında Öğretmen Görüşleri Anketi (EKHÖGA) ve Eğitsel Kulüpler Hakkında Öğrenci Görüşleri Anketi (EKÖGA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir: Öğretmenler, genel olarak eğitsel kulüplerin okul kültürü öğesini işlevsel ve faydalı bulurken; eğitim programı, toplumsal fayda ve bilişsel farkındalık öğeleri ile ilgili eksiklikler ve yetersizlikler olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler, toplumsal fayda, bilişsel farkındalık ve okul kültürü konusunda olumlu bir görüşe sahipken; eğitsel kulüplerin eğitim programı öğesi ile ilgili eksiklikler olduğunu belirtmişlerdir. Bu sonuçlar, eğitsel kulüp faaliyetlerinin eğitim programı öğesiyle ilgili hem öğrenci hem de öğretmenlerin olumlu düşünmediklerini, bu öğenin özellikle içerik ve eğitim durumları ile ilgili eksiklikler taşıdığını göstermektedir. Eğitsel kulüplerin toplumsal fayda, bilişsel farkındalık ve okul kültürü öğelerinin öğrenciler ve öğretmenler için daha işlevsel olduğu söylenebilir. Araştırmanın son bölümünde, bu sonuçlara paralel olarak eğitsel kulüp çalışmalarının teorik niteliğinden kurtarılıp bu çalışmalara uygulamaya yönelik, işlevsel bir nitelik kazandırılması ve çalışmaların eğitim programı öğesi üzerinde durulması gibi önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitsel Kulüpler, Örtük Program, Okul Kültürü
dc.description.abstractThis research was conducted with the aim of examining the educational club studies held in primary schools within the frame of student and teacher opinions. In the research descriptive scanning which is a prevalent method was used. The study universe of the research included class teachers who performed duty in Kars city center within 2013-2014 academic year and 4th grade students who were in Kars city center in the spring term of 2013-2014 academic year. In the research as both student and teacher opinions were handled separate sampled were formed for two situations regarding teachers all of the study universe were targeted (namely 250 class teachers performing duty in center and attending to club activities); feedback was received from 169 of them. Regarding students 18 schools in Kars city center were listed and a 4th grade branch was selected from each school by cluster sampling method. Disproportional cluster method was randomly applied. As data collection tool, teacher opinions about educational clubs survey and student opinions about educational clubs survey (developed by researcher under the scope of research) were used. For the analysis of obtained data descriptive statistics were used. The results obtained from research findings can be summarized as follows: while teachers generally find school culture element of educational club they also stated that there are deficiencies related with education program, public benefit and cognitive awareness. on the other hand students had a positive opinion about cognitive awareness and school culture while they stared that educational clubs have deficiencies related with education program. These results show that both teachers and students have negative opinions about the education program element of educational club activities and that this element have deficiencies especially regarding content and education levels. It can be said that the public benefit, cognitive awareness and school culture elements of educational clubs are more functional for students and teachers. In the last part of the research, parallel to these results, suggestions were made such as saving educational club studies from theoretical property and redounding them application oriented functional property and focusing on the education program element of the studies. Key Words: Educational Clubs, Hidden Curriculum, School Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKars ilindeki ilkokullarda yürütülen eğitsel kulüp çalışmalarının öğrenci ve öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of educational club studies conducted i̇n primary schools of Kars within the frame of student and teacher opinions and teacher opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmStudent clubs
dc.subject.ytmEducational clubs
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.identifier.yokid10074253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425201
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineEğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess