Öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaya, Halil İbrahim | |
dc.contributor.author | Bayramoğlu, Emre Okan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:41:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:41:15Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97995 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.İlişkisel tarama modelinde ele alınan çalışmanın evrenini 2014-2015 öğretim yılında Kars il merkezi ve merkez köylerindeki toplam 77 ilkokulda görev yapan 358 sınıf öğretmeni, çalışmanın örneklemini ise basit rasgele örnekleme yöntemiyle belirlenen 57 okulda görev yapan 286 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Üç bölümden oluşan ve 286 sınıf öğretmenine uygulanan ölçeklerden 285 adedi değerlendirmeye alınmaya uygun bulunarak, analizler bu sayı üzerinden yapılmıştır. Ölçekler yoluyla toplanan veriler, bilgisayar ortamında istatistik paket programı ile sınıf öğretmenlerinin verdiği cevaplar doğrultusunda cinsiyet, mesleki hizmet süresi, eğitim durumu ve mezun olunan okul değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Araştırma veri seti üzerinden normallik varsayımı incelenmiş olup bu varsayıma göre normal dağılım özelliği göstermeyen gruplara nonparametrik testler uygulanmıştır. Ayrıca puanlar arasında istatistiksel ilişkiyi ortaya koymak adına korelasyon analizi de yapılmıştır. Araştırma neticesinde cinsiyet, mesleki hizmet süresi, eğitim durumu ve mezun olunan okul ile öğretmenlerin demokratik değerleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. İş doyumu boyutunda ise; cinsiyet, mesleki hizmet süresi ve eğitim durumu ile öğretmenlerin iş doyumu arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, mezun olunan okul ile öğretmenlerin iş doyumu arasında anlamlı bir faklılığın olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerinin demokratik değerleri ile iş doyum düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle, öğretmenlerin iş doyumlarının az da olsa demokratik değerlerinden etkilendiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Demokratik değer, iş doyumu, öğretmenlik mesleği. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to investigate the research of the relation between teachers' democratic values and their job satisfaction.In this correlational survey study, the population is consist of 358 primary school teachers in 77 primary schools in the city center of Kars and its villages during the academic year of 2014-2015. The sample group is specified using simple random sampling strategy, including 286 primary school teachers working at 57 different schools. 285 out of 286 responses by the teachers were considered in this study. The scale includes there sub-levels. The data collected by scales was analyzed based on the variables such as gender, teaching experience, education level and graduation, using statistical package program, in the line with the responses of teachers. The normality assumption was investigated through the research data sets and nonparametric tests were applied to the groups which didn't show normal distribution according to this assumption. Further, correlation analysis was conducted to examine the statistical relation among scores. The results indicated that there was no significant differences between the teachers' democratic values and gender, teaching experience, graduation level and graduated school type. Similarly, there were not any significant diferrences between job satisfation gender, experiences and graduation level yet there was a significant difference between job satisfaction and graduated school type. Regarding the perceptions of the relations between teachers' democratic values and job satisfaction, it was found that there was a significant low level difference. In this sense, it is indicated that the teachers' democratic values impact upon their job satisfaction levels to some extent.Keywords: Democratic values, job satisfaction, teaching profession. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of the relation between teachers' democratic values and their job satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Democratic values | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10121750 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 438305 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |