Show simple item record

dc.contributor.advisorHan, Turgay
dc.contributor.authorSari, Şahin
dc.date.accessioned2020-12-06T10:40:02Z
dc.date.available2020-12-06T10:40:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97958
dc.description.abstractBu tez çalışmasının temel amacı, Türkiye'nin doğu kenti Elazığ'da ilköğretim, ortaöğretim ve liselerde çalışan öğretmenlerin demotivasyon düzeylerini araştırmaktır. Bu bağlamda, çalışma, öğretmenlerin demotivasyon seviyelerine cinsiyet, öğretim deneyimi, çalışma alanı, eğitim durumları, yaş ve okul türü açısından görüşleri arasında istatistiksel olarak demotivasyon açısından anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmaya üç yüz bir öğretmen katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Motivasyon Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçek, okul yönetimi ve sağladığı imkânlar, öğrenci ve iş arkadaşları arasındaki ilişkiler, mesleki yeterlilik ve sınıf mevcudu, tatiller ve ders süreleri, müfredat ve beklentiler, öğretmenlerin toplumdaki statüleri ve tavsiyeler, öğretmenlik mesleği ve heves, seminer, hizmet içi eğitim ve sosyal etkinlik, derslerde verimlilik, kişisel gelişim ve özel hayat başlıklıon alt bölüm ve 45 maddedenoluşmaktadır. Nicel veri ile tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler yapıldı. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler arasında cinsiyet, tecrübe, çalışma alanı, okul türü ve yaş açısından istatistiksel olarak demotivasyon açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main aim of this thesis study was to explore the current level of demotivation of Turkish teachers employed in primary, secondary and high schools in Elazığ, an eastern city in Turkey. In this context, the study aimed to find out whether there were any statistically significant demotivational differences by the teachers` views toward their level of demotivation in terms of gender, teaching experience, field of study, educational status, age and school type. Three hundred and one teachers participated in the study. The data was collected through Teacher Motivation Scale developed by the researchers. The scale was composed of 45 items and ten subscales entitled school administration and facilities, relationship with students and colleagues, professional competence and class size, holidays and class periods, the place of teachers in society and recommendations, curriculum and expectations, the teaching profession and motivation, the seminar, in-service training and social activity, the productivity in lessons, self-improvement and private life of the teachers. Descriptive and inferential statistics were used for quantitative data analysis. The results revealed that there were statistically significant demotivational differences by the teachers` gender, years of teaching experience, field of study, school type, and age.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAn investigation of factors causing demotivation of school teachers in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki öğretmenlerin demotivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-09
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPsychosocial problems
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmWorking problems
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid10134559
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483353
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess