Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Özgür
dc.contributor.authorMaranci, Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-06T10:39:08Z
dc.date.available2020-12-06T10:39:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97931
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin, fotoğraflar kullanılarak, değişim ve süreklilik eşliğinde, tarihsel zaman algısını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2015–2016 yılında, Ardahan il merkezinde okul başarı açısından üst ve alt grupları örnekleyen 23 Şubat ve Halitpaşa Ortaokulu'nda toplam 30 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırma nitel yöntemlerin kullanıldığı durum çalışmasıdır. Veri toplama aracı olarak soru formu kullanılmıştır. Soru formu ise uzman görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yolu ile çözümlenmiştir.Araştırmanın verileri yorumlandığında, araştırmaya katılan öğrenciler bazı zaman kavramları (yüzyıl, çağ gibi) bilgisi açısından zayıf bulunmuştur. Öğrencilerin farklı zamanlarda çekilmiş fotoğrafları değerlendirirken değişim algısına sahipken süreklilik algısına sahip olmadıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Geçmiş zamanı değerlendirirken ve değişimin önemini belirtirken ortalama bir başarı düzeyini yakaladıkları belirlenmiştir. Okul değişkenine göre başarı oranları değerlendirildiğinde; bazı alanlarda anlamlı bir farklılık bulunamazken bazı alanlarda üst grubu temsil eden öğrencilerin alt grubu temsil eden öğrencilere göre, daha doğru ve daha çeşitli cevaplar vererek, daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarihsel Zaman, Fotoğraf, Değişim, Süreklilik.
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the historical time perception of 7th grade primary school students by using of photographs in the context of change and continuity. The study was applied to 30 students from 23 Şubat and Halitpaşa Secondary School. These two schools were chosen as an example of high- and low-achieving schools located in Ardahan City Center in 2015-2016 school year. The research is a case study using qualitative methods. Questionnaire is used as a data collection tool. The questionnaire method is constructed on the basis of the experts' opinions. Obtained data are analyzed by descriptive and content analysis method. When the obtained data were analyzed, it was observed that the students participated to the study were weak in terms of some time concepts (such as century, age). It was found that when students interpret the photographs taken from various times, although they had change perception, they did not have continuity perception. It was observed that the students achieved an average success level when they interpret the past time and indicate the importance of the change. When the success levels were analyzed depend on the school parameter, although there were not a significant difference in some manners, the students from the high-achieving school were more successful with their high accurate and varied answers compared to the low-achieving school students. Keywords: Historical Time, Photography, Change, Continuity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleFotoğraflarla 7.sınıf öğrencilerinin tarihsel zaman algısı
dc.title.alternativeHistorical time perseption with photopraphs of the seventh grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHsitorical process
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmTime perception
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmPhotograph
dc.identifier.yokid10152550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483340
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess