Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabayır, Mehmet Emin
dc.contributor.authorMeriç, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-06T10:38:23Z
dc.date.available2020-12-06T10:38:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97908
dc.description.abstractMuhasebecilik mesleği, belirli kurallara ve yönetmeliklere bağlı olarak yapılmakta ve hizmet sektöründe yer almaktadır. Günümüzde faaliyet gösteren birçok Serbest Muhasebeci Mali Müşavirin olduğu göz önünde bulundurulduğunda, mükelleflerin tercihini etkilemek ancak kaliteli hizmet sunmakla mümkün olacaktır. Buradan hareketle, bu çalışmada mükelleflerin muhasebe meslek mensuplarından almış oldukları hizmete ilişkin kalite algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Kars il merkezinde faaliyet gösteren ticaret, hizmet ve üretim işletmeleri çalışmaya dâhil edilmiştir. SERVPERF ölçeğinin yer aldığı anket formu ile 390 adet firmadan alınan veriler faktör analizine, t testine ve Varyans analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda katılımcıların ve firmaların özelliklerine bağlı olarak hizmet kalitesi alt boyutlarının algılanmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractAccountancy profession depends on certain rules and regulations and takes place in the service sector. Considering that there are many accounting firms operating today, the only way to influence taxpayer preference is to be able to provide quality service. From this point of view, it was aimed to reveal the quality perceptions regarding the services that the taxpayers received from accounting professionals in this study. Enterprises operating in Kars province city center were included in the study debated. Data from 390 firms with the questionnaire on which SERVPERF scale is included were subjected to factor analysis, t test and ANOVA test. As a result, significant differences were found in the perception of service quality subdimensions depending on the characteristics of participants and firms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSerbest muhasebeci mali müşavir mükelleflerinin kalite algısı: Kars ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeQuality perception of taxpayers of certified public accountants: An application in Kars
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting quality
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmTaxpayer
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmAccountant
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.identifier.yokid10193674
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523682
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess